Poolbad
torsdag 29 november 2018 - Naples, Florida, USA

Vaknade av att det luktade bageri i huset i morse. Klockan 10 hade Harry ”bakat” crossianter och gjort kaffe. Mysig morgon. Idag något varmare ute. Tar på badkläder, shorts och linne och beger oss ned till poolen. Solen är ju riktigt varm och nere vid poolen tar jag mig ett dopp. Varmt och

Shopping
onsdag 28 november 2018 - Naples, Florida, USA

Vaknade klockan 7 imorse och var lite kissig. Kollade tempen, asså utomhus tempen, 8 grader. Skit va kallt. Ned under täcken igen och vi hade sovmorgon till 10. Hade familjefrukost i sängen och tittade på morgonnyheterna.Tysta även denna morgon. Så tysta att Harry skickade mess och frågade

Hos Harry
tisdag 27 november 2018 - Naples, Florida, USA

Vaknar upp till ett tyst hus. Harry sover än. Lite roligt med Harry. Han har en hel del klockor utspridda i huset. Tickar mycket. Klockan i rummet slår var 15:e minut. Tur att vi fick honom att stänga av den annars hade vi ju avlidit och speciellt Amalia som sover i vardagsrummet.Pillar ihop

Måndag
måndag 26 november 2018 - Miami, Florida, USA

Grattis Maria på din dag 🥂En ganska vanlig måndag.Sista sollapningen innan vi vänder upp mot Naples. Utcheckning klockan 10 men eftersom vi är lite busiga får vi behålla rummet till klockan 1. Checkar vi ut senare får vi straffbetala 1000kr. Kanske net värt att vara sen. Underbar sol

Miamibeach
söndag 25 november 2018 - Miami Beach, Florida, USA

Äntligen på hemmaplan. Bor denna gång på South Seas hotel. Vi har i vårt tycke ett stort rum, sköna sängar och med frukost. Går bara ut genom grinden så är vi ute på beachen. Blir en dag med ca 28 grader dock ser molnen ut att breda ut sig över himlen. Något som vid lunchtid är ett

Avstigning
lördag 24 november 2018 - San Juan, Puerto Rico

Lördagar brukar ju vara en av de bästa dagarna på veckan. Man får ju sova läääänge. Men, inte idag. Denna lördag säger vi tack och hej efter 3 veckor på Jewels of the Seas. Uppstigning klockan 7 frukost och avstigning. Nu var vi lite full i f-n och väntade till sista passagerarna av.

Sista kvällen till havs

På den här ön har vi varit några gånger. Denna gång lägger vi till långt från centrum och vi bestämmer oss för att stanna kvar på båten och sola. Ett mycket bra val. Lugnt och stilla. Blir poolbad och minigolf.  Tydligen stannade även Familjen Tråk. Han kommer med en flasköl till

Visit nr 2
torsdag 22 november 2018 - Philipsburg, Sint-Maarten, Sint Maarten

Lite pigg och glad är man ju i a f. Blir flingor och mjölk och någon melon. Idag tittar vi ut över Oasis of the Seas som ligger granne med oss. Blir många på ön idag. Vet inte exakt men runt 13 000 kan det nog bli. Vi är 3 båtar som ligger inne. På vår andra sida har vi Celebrity och

Ny ö
onsdag 21 november 2018 - Roseau, Dominica

Grattis Lena 🐾🐾🐾 på din dagLägger till på Dominica och staden Roseau. Det är den ö som förstörts mest av orkanen som svepte förbi förra hösten. 95% av öns hus gick förlorade. Nu steg vi av på Karibiensidan där bergen tornar upp sig. Här finns bara några få tecken på det.

Tisdag
tisdag 20 november 2018 - Saint George's, Morne Rouge, Grenada

Grenada, här har jag och Tom varit förr. En mycket fin ö. Den kallas den kryddiga ön. Här doftar ljuvligt. När vi kommer ut på gatan är det full demonstration. Det är ”kommunal” som vill att deras pension höjs. Dom har 2% efter 26 år, höjdarna har 25% efter 2 år. Ingen rättvisa.