HØYDETRENING PÅ AFRIKAS TAK

onsdag 7 november 2018 - onsdag 21 november 2018 HØYDETRENING PÅ AFRIKAS TAK

Om kort tid er jeg på vei til Etiopia, med turarrangøren Hvitserk, der hoveddelen av turen består av trekking i Simienfjellene.

PALASSER OG KIRKER I GONDER OG LALIBELA
tisdag 20 november 2018 - Lalibela, Amhara, Etiopien

I Gonder har vi overnattet på det mest erverdige hotellet i byen, Hotel Doha. Det ligger på en høyde, med flott utsikt. Den dagen vi kom fra Addis for å starte turen, skulle vi vært innom for å legge fra oss noe bagasje før fjellturen. Men ettersom Etiopias statsminister og Eritreas

9 FLOTTE TREKKINGDAGER I SIMIENFJELLENE
söndag 18 november 2018 - Gonder, Amhara, Etiopien

At naturen skulle være så vakker, hadde jeg ikke greid å se for meg! Utsiktspunktene lå på rekke og rad - det ene mer overraskende enn det andre. Landskapet endret seg hele tiden, men hele tiden var det mye opp og ned. Den flotteste stigningen var opp til Ras Dashen, den høyeste toppen. Da

KORT NATT OG LANG DAG
torsdag 8 november 2018 - Addis Abeba, Etiopien

Da er vi på plass i Addis Ababa! Nattflyging er definitivt ikke min foretrukne reisemåte. På grunn av mellomlanding i Stockholm med etterfylling av passasjerer, ble det nesten midnatt før middagen ble servert, og når klokken skrus slik at natten i tillegg blir kortet inn med 2 timer, er det

FORVENTNINGENE ER HØYE
måndag 22 oktober 2018 - Grimstad, Aust-Agder fylke, Norge

Etiopias høyland ligger i nord og  strekker seg opp mot skyene. Alle «byene» vi skal besøke, ligger høyt: Lalibela 2400 moh, Gonder 2200 moh og Addis Abeba 2300 moh, og Simien-fjellene enda et hakk høyere. Ras Dashen på drøye 4500 moh er Etiopias høyeste punkt, og er også vårt høyeste