Cayman Islands

lördag 27 oktober 2018 - söndag 11 november 2018 Cayman Islands

Höstlov och semester med sol och värme.

Resdag
lördag 10 november 2018 - Miami, Florida, USA

Sista våffelfrukosten på länge. Bussen till flyget kom iväg kl 9:00 som utlovat. När vi kom dit visste chauffören inte vart Air Canada hade sin incheckning så han krypkörde förbi alla ingångar. Det var den sista som var deras. Innanför var det helt öde. Två stycken stod och hjälpte

Sköldpaddor och helvetet
fredag 9 november 2018 - Caymanöarna

Idag var det jordgubbssmak på våfflorna som omväxling. Vi fixade och packade iordning våra saker med en gång på morgonen så efter frukosten gick vi direkt ut på gatan och hoppade in i första minibussen som kom. Hoppade av vid sköldpaddsfarmen och inledde i shoppen där vi fick köpt två

Senast aktiv - från Miami, Florida, USA
Geocaching och start på hemresan
fredag 9 november 2018 - Caymanöarna

Eftersom det var hemresedag och vattnet skulle vara avstängt kl 9-16 så skuttade vi upp redan till frukost klockan åtta. Ovanlig många på plats på frukosten men nu när piratveckan har startat är nog hotellet i princip slut. Barnen tog sina flytkorvar och sprang ut och la vid poolen med en

Governor beach och pirater
torsdag 8 november 2018 - Caymanöarna

Vi var inte helt ense om dagens aktivitet men det slutade med att vi packade frysväskan meds ticka och is och tog en buss norrut til Governor beach. Vi badade länge och väl här innan vi begav oss hemåt längs stranden. Många badstopp och sandbyggen blev det också längs stranden innan vi

Botaniska trädgården
tisdag 6 november 2018 - Caymanöarna

Idag var planen att ta bussen till botaniska trädgården och sedan vidare till starfish point.  När ni närmade oss Georgeyown öppnade himlen dig i ett nytt skyfall och vi som skulle till postkontoret! Han var snäll och stannade precis utanför man vad hjälpte det när dörren var ut mot