Resdag
lördag 10 november 2018 - Miami, Florida, USA

Sista våffelfrukosten på länge. Bussen till flyget kom iväg kl 9:00 som utlovat. När vi kom dit visste chauffören inte vart Air Canada hade sin incheckning så han krypkörde förbi alla ingångar. Det var den sista som var deras. Innanför var det helt öde. Två stycken stod och hjälpte

Sköldpaddor och helvetet
fredag 9 november 2018 - Caymanöarna

Idag var det jordgubbssmak på våfflorna som omväxling. Vi fixade och packade iordning våra saker med en gång på morgonen så efter frukosten gick vi direkt ut på gatan och hoppade in i första minibussen som kom. Hoppade av vid sköldpaddsfarmen och inledde i shoppen där vi fick köpt två

Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Geocaching och start på hemresan
fredag 9 november 2018 - Caymanöarna

Eftersom det var hemresedag och vattnet skulle vara avstängt kl 9-16 så skuttade vi upp redan till frukost klockan åtta. Ovanlig många på plats på frukosten men nu när piratveckan har startat är nog hotellet i princip slut. Barnen tog sina flytkorvar och sprang ut och la vid poolen med en

Governor beach och pirater
torsdag 8 november 2018 - Caymanöarna

Vi var inte helt ense om dagens aktivitet men det slutade med att vi packade frysväskan med dricka och is och tog en buss norrut till Governor beach. Vi badade länge och väl här innan vi begav oss hemåt längs stranden. Många badstopp och sandbyggen blev det också längs stranden innan vi

Botaniska trädgården
tisdag 6 november 2018 - Caymanöarna

Idag var planen att ta bussen till botaniska trädgården och sedan vidare till starfish point.  När ni närmade oss Georgeyown öppnade himlen dig i ett nytt skyfall och vi som skulle till postkontoret! Han var snäll och stannade precis utanför man vad hjälpte det när dörren var ut mot

Regn och scouter
måndag 5 november 2018 - Caymanöarna

Väckte sömntutorna som vanligt. Idag var det chokladsmak på våffelsmeten. Efter frukosten klädde vi oss i badskor, badkläder, badtröja och shorts och gick ut till vägen. Barnen börjar nog bli lite bortskämda för de tyckte det tog lång tid innan bussen kom, det tog säkert två hela

Bad, tvätt och skolarbete
söndag 4 november 2018 - Caymanöarna

Tänkte att jag skulle köpa lite ny solkräm så medan barnen fortfarande sov knatade jag bort till affären bara för att finna att den var stängd. Idag hade vi bestämt att vi skulle ta det lugnt och få gjort lite skolarbete och då var det ju lika bra att tvätta upp allt smutsigt så vi kan

Stingray City
lördag 3 november 2018 - Caymanöarna

Efter frukost gick vi direkt vidare till det lilla dykcentret som ligger precis bakom vår lilla poolrestaurang för att se om vi kunde boka en snorkeltur någon av de närmaste dagarna. Det gick bra redan idag, samling klockan 13 med ett stopp på Stingray city och två snorkelstopp längs

Baddag
fredag 2 november 2018 - Caymanöarna

Vi inledde dagen med frukost som vanligt. Idag hade de jordgubbsmet till våfflorna! Sedan gick vi ner till havet där vi klättrade i en flytande ring för att mata fiskarna. Sofia pep när alla fiskarna kom, Sara försökte klappa dem och lyckades faktiskt men hon tyckte inte de kändes så

Scoutdag
torsdag 1 november 2018 - Caymanöarna

Idag blev en lite underlig dag. Vi vaknade vid flera tillfällen under natten så frukost blev det inte förrän klockan var nästan tio. Efter frukosten bar det iväg raka vägen ner till havet. Det var kristallklart vatten och jättefint att snorkla vilket kändes bra då det blev Pers sista