Belöningen - Thailand!

torsdag 1 november 2018 - lördag 1 december 2018

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

Att njuta av varje dag
torsdag 29 november 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag har vi inte gjort så mycket men vi har ändå njutit av semestern. På förmiddagen tog vi en promenad. Självklart med kortleken i handväskan. Vi hittade en restaurang och käkade hyfsad thailändsk mat; biffsallad och kyckling med paprika och svamp. Vi stannade en stund, spelade kort och

På böljan, den turkosa.
onsdag 28 november 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag tog vi en båtutflykt med snorkling. Vi startade vid 14-tiden och kom hem vid 20. Vi gjorde fyra stopp, då man fick bada från båten, låna havskajak eller SUP samt hoppa från taket. Det blev en jättemysig dag. Strålande solsken som glittrade i havet och 25-30 glada och trevliga

Sol och regn
tisdag 27 november 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Efter provning av första skjortan, som satt som en smäck på min bredaxlade make, så tog vi en longtailbåt till Phra Nang stranden. Klart vatten, som förmodligen var 28 grader eller mer, kritvit mjölig strand och väldigt vackert men mycket folk. Totalt ocharmigt. Vi uppskattade inte att

Varma källor och tonfisktartar
måndag 26 november 2018 - Krabi, Thailand

Dagen startade med sovmorgon och ett besök hos skräddaren för att beställa jobbskjortor åt Magnus. Resten av förmiddagen spenderade vi längs strand-gå-gatan. Vi stannade för en lunch på stranden innan vi begav oss tillbaka till hotellet.På eftermiddagen hyrde vi chaufför/bil för att ta

T-shirts och munkar
söndag 25 november 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Idag gav jag Krabi en ny chans. Efter frukost tog vi oss ut för att upptäcka Ao Nang och vi började med att gå längs strandpromenaden. Vi insåg ganska omgående att stranden var urtrist och bestod endast av en smal remsa med sand. Inte många turister sågs solbada här. Utöver det verkade