Belöningen - Thailand!

torsdag 1 november 2018 - lördag 1 december 2018

Dag 17 av 31

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

Reflektioner och iakttagelser
lördag 17 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Att byta miljö och kanske särskilt för en lite längre period får mig att reflektera över likheter, olikheter, självklarheter och annan sorts problemlösning än hemma. Jag tänkte dela med mig av några reflektioner som förmodligen inte är till någon nytta för någon. Varje kossa har

Marknadsdag Del 1
fredag 16 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag var vi uppe med tuppen för att besöka byns marknad innan frukost. Det var mycket folk i rörelse men det var ändå inte trångt. De många dofterna och odörerna som blandades i den varma luften höjde förväntningarna. Kryddor, räkor, frukt, kött och grönsaker var upplagda på långa

Marknadsdag Del 2
fredag 16 november 2018 - Prachuap Khirikhan, Thailand

På eftermiddagen drog vi iväg till provinsens huvudstad för att gå på nattmarknad. Det innebär att stånd är uppställda längs nästan hela strandpromenaden från 17-tiden och några timmar in i mörkret. Här kan man hitta ALLT. Vi såg t ex ett stånd som sålde fjärrkontroller i olika

Doris och Sally
torsdag 15 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Här kommer några bilder på Villa Arunas ”vovvar”. De håller mestadels till på vårt område som består av tio hus men springer fritt. Jag tror att de heter Doris och Sally. De kom hit som valpar och har uppfostrats av alla som bor på området men mest av de som bor i 2:an och av

Avkoppling idag
torsdag 15 november 2018 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag har vi haft en riktigt härlig förmiddag. Vi tog en varsin helkroppsmassage och sen tog jag fotvård, pedikyr och manikyr medan Magnus tog en öl på restaurangen bredvid. Det var så skönt. Man ligger på sätt och vis utomhus, under ett halmtak, och hör tuppar och kossor i närheten medan