This time for Africa

fredag 2 november 2018 - söndag 18 november 2018

Swords and sandals
lördag 17 november 2018 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Efter två veckors resande i flipflops och skön värme ska jag försöka sammanfatta lite av vad jag uppmärksammat på resan samtidigt som jag skriver om sista dagen. Så det blir ett långt sista inlägg. Vi hann inte med mycket mer i morse än att stoppa i oss lite frukost och gå till

Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
The sea was angry that day, my friends
fredag 16 november 2018 - Essaouira, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Vi kom till kusten och staden Essaouria igår vid sex på kvällen. Otroligt skönt att känna doften av hav igen efter att först ha bytt det bördiga norr mot det sandiga Marrakesh. En kort promenad från stationen låg vårat hotell mitt i stadens medina. Essaouria är liksom flera andra platser

Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Back with another one of those block rockin' beats
torsdag 15 november 2018 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Efter sju och en halv timmar av tågresande så var vi tillbaka i Marrakesh där vår resa tog sin början. Klockan hade blivit tio på kvällen när vi kom fram så vi åt en burgare på stationen innan vi tog en taxi till Jemaa el Fna. Att komma tillbaka på torget bland åsnor, apor, ormar,

The Imperial March
onsdag 14 november 2018 - Meknès, Meknès-Tafilalet, Marocko

Vi tog tåget från Fès till Meknes efter lunch och från stationen i Meknes en taxi till medinan där vi hade vårat boende bokat på en riad. Städerna ligger bara en 45 min tågresa emellan men med taxi, tågförsening och lite framförhållning tog det 2 1/2h från dörr till dörr. Framför

Terrance and Phillip
tisdag 13 november 2018 - Fès, Fès-Boulemane, Marocko

Våran riad i Fès hade lika oanspråkligt yttre som det hade ett dekorerat inre. Första kvällen i Fès hann vi inte med mer än att checka in på Riad Verus och ta oss en kort promenad till porten till medinan där vi åt marockanskt. För första gången var maten kryddad och betydligt godare