Upptäck Sydostasien

onsdag 31 oktober 2018 - fredag 28 december 2018

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Wrap Up
lördag 29 december 2018 -

Efter att ha blivit väl omhändertagen och ompysslad hemma, samt en god natts sömn i egen säng vaknade jag idag och mådde mycket bättre. Fortfarande trött och sliten såklart, men skönt att känna mig lite mer som mig själv. Det blir till att ta det lugnt några dagar och komma tillbaka

Vientiane och hemresa
torsdag 27 december 2018 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Vaknade med blandade känslor. Sista dagen på ett långt och fantastiskt äventyr är här. Tråkigt att det är slut, men samtidigt ganska skönt. Hur kul det än är att resa är det jobbigt och sliter på både kropp och knopp. Min kropp har tydligt sagt ifrån att det får vara slut på det

I och kring Vang Vieng
onsdag 26 december 2018 - Vang Vieng, Laos

Förmiddagen var fri för egna aktiviteter, så vi strosade längs gatorna i den lilla staden, delvis på jakt efter ett bageri/café, för att kompensera den mindre tillfredsställande frukosten. Det hela slutade dock med att vi ”raggade upp” en båtägare som tog oss på en timmes tur längs

Lång resa till Vang Vieng
tisdag 25 december 2018 - Vang Vieng, Laos

Det hade blivit dags för nästa anhalt i Laos, nämligen den lilla staden Vang Vieng. Det är ca 20 mil mellan städerna, men det är bara slingriga bergsvägar upp över berg, ner genom dalar.Tanken var att vi skulle ta lokalbussen, men jag tackar vår guide mer än vad kan beskrivas i ord för

Julafton i Luang Prabang
måndag 24 december 2018 - Luang Prabang, Laos

God Jul på er!! Jag har minst sagt haft ännu en annorlunda, men fantastisk julafton.Steg upp klockan 05.00 för att bevittna munkarna gå genom staden i sina saffransgula skynken och samla allmosor från folket. Vad jag gillade var att det är lite Robin Hood likt då munkarna inte bara tar