Upptäck Sydostasien

onsdag 31 oktober 2018 - fredag 28 december 2018

Dag 18 av 59

En mångårig dröm går i uppfyllelse. Dags att upptäcka 5 länder i Sydostasien.

Sista dagen i Vietnam
lördag 17 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Varför är det alltid så att när man har chans att sova länge så vaknar man tidigt utan att kunna somna om?! Idag stod en fri dag i Ho Chi Minh på programmet. Vi beslutade oss för att ta det lugn, vakna när vi vaknar men se till att vi hinner med frukosten. Jag vaknade kl 06.02 och kunde

Mer Mekong tillbaka till HCM City
fredag 16 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Trots två fläktar på full snurr var det varmt i natt, dock hjälpte de en för både temperatur och mygg. Vi låg i vårt myggnätstält och jag hörde, såg eller kände inte en enda mygga.Frukosten serverades ute med utsikt över floden, som tur var var det lite molnigt så solen var inte så

Mekongdeltat
torsdag 15 november 2018 -

Har bytt storstadspulsen i Ho Chi Minh City mot lugnet på en liten ö i Mekongdeltat för en stund.Ca tre timmars resa med minibuss på skumpiga vägar tog oss till Mekongfloden. Vår lokala guide mötte upp och tog med oss runt en stor marknad. Därefter klev vi ombord på båten som skulle ta

Vidare till Ho Chi Minh City
onsdag 14 november 2018 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

När klockan ringde klockan 06.00 var det inte allt för svårt att kravla ur den hårda obekväma sängen och släpa sig över det smutsiga golvet in till badrummet för en dusch. Det var dags att lämna Nha Trang! Kanske är jag för hård mot denna stackars plats på jorden, som inte gjort mig

Gyttja I Nha Trang
tisdag 13 november 2018 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Ok, så efter gårdagens besvikelse på denna stad skulle den få en ny chans idag. Började sådär, S vaknade helt täppt och hostig och trodde hon var förkyld... tills hon vände sig om för att dra undan gardinen från balkongdörren och upptäckte att hörnet, mot vilket hon legat var