Ännu en flykt undan vintern

torsdag 1 november 2018 - måndag 15 april 2019 Ännu en flykt undan vintern

Även denna vinter flyr vi kylan och mörkret. Bilen får ta oss söderut till Portugal och sedan får vi se vad det blir därifrån.

Bara hemresan kvar
lördag 6 april 2019 - Figueres, Katalonien, Spanien

16: Kantabrien17: AragonienSå att när vi nu befinner oss i norra Katalonien och ska lämna Spanien och börja den långa hemresan imorgon har vi besökt alla 17 regioner, varav 11 på denna resa.Jag konstaterar att vi dessutom besökt (övernattat i) de 12 största städerna och 25 av de 50

Vilt och vackert i Asturien
måndag 25 mars 2019 - Ribadesella, Asturien, Spanien

Tiden i Extremadura fortsätter äntligen ut i naturen i nationalparken Monfragüe. Ingenting är spektakulärt här, bergen är några hundra meter höga, men allt är underbart i den vårskira grönskan. Personalen på boendet i Villareal de San Carlos gör ett fantastiskt jobb med att hantera

14: Extremadura - tre kvar
tisdag 12 mars 2019 - Cáceres, Extremadura, Spanien

12. Murcia13. Castilla La Mancha14. ExtremaduraTre kvar, av Spaniens 17 regioner. Efter att ha lämnat Andalusien och sydkusten vänder vi så smått näsan hemåt och är just nu bara är 20-talet mil från att hamna i våra gamla spår genom Portugal.Efter att ha gått i 9 dagar från Almería

Senast aktiv - från Figueres, Katalonien, Spanien
Men va - har vi gått tillbaka till Granada?
tisdag 26 februari 2019 - Granada, Andalusien, Spanien

Capileira? Ja alltså, det känns som ett halvt liv sedan vi var där, så mycket olika saker har vi varit med om sedan dess.Vi bokade alltså in två nätter i den underbara bergsbyn Capileira. Därifrån kunde vi vandra en rundslinga upp till ungefär 2100 meter, med Sierra Nevadas högsta toppar

Las Alpujarras
fredag 8 februari 2019 - Capileira, Andalusien, Spanien

Vi har nu hamnat i Capileira. Ja verkligen hamnat,... eller, låt mig ta det från där jag slutade förra gången.När vi lämnat magsjukorna bakom oss var det inte jättemycket tid kvar i Malaga, trots att vi var där i tre veckor, så det var hög tid att få lite gjort.På agendan stod