torsdag 1 november 2018 - måndag 15 april 2019

Dag 110 av 166

Ännu en flykt undan vintern

Även denna vinter flyr vi kylan och mörkret. Bilen får ta oss söderut till Portugal och sedan får vi se vad det blir därifrån.

Las Alpujarras
fredag 8 februari 2019 - Capileira, Andalusien, Spanien

Vi har nu hamnat i Capileira. Ja verkligen hamnat,... eller, låt mig ta det från där jag slutade förra gången.När vi lämnat magsjukorna bakom oss var det inte jättemycket tid kvar i Malaga, trots att vi var där i tre veckor, så det var hög tid att få lite gjort.På agendan stod

Hemma i Málaga
fredag 25 januari 2019 - Málaga, Andalusien, Spanien

Resan närmar sig halvvägs och med snart tre veckor i Spanien kör vi lite molltoner.I torsdags gjorde vi 1300 höjdmeter upp och ned när vi besteg 1508 meter höga Pico del Cielo. Inget moll där, förutom insikten att en sådan vandring blir lite jobbigare för varje gång, även med

Senast aktiv - från Capileira, Andalusien, Spanien
Faro flyg - inte många dagar kvar på året
lördag 29 december 2018 - Faro, Vila do Bispo, Portugal

Så, plötsligt är året nästan över och vår tid i Faro har med råge passerat halvvägs. Resan har nu kommit såpass långt att saker och ting blandar ihop sig, vad har vi gjort, var har vi varit, vad hände var och när? Det som står ut kan vara småsaker,  som det sensoriska minnet av att

Nära sommar - en dag före Lucia
onsdag 12 december 2018 - Cascais, Portugal

Vi korsade Douro och vips stod det ”Espanha”på skylten. Så jo, det blev en liten extra tur över gränsen. Zamora och Ciudad Rodrigo förärades kortare stopp och Salamanca fick ett par dagar. Om vi inte redan hade sett mer än vi klarar att hantera - och jo, det hade vi - av kyrkor,

På väg igen - hej då Douro
fredag 30 november 2018 - Miranda do Douro Municipality, Bragança, Portugal

Vår tid i Dourodalen närmar sig slutet. Från hotellrumsbalkongen i Miranda do Douro blickar vi ut över Spanien, eftersom vi kommit ända upp till de trakter där Douro utgör gränsflod. Vi är faktiskt så nära att vi troligen tar ett par dagar i Salamanca, innan vi rör oss mot sydligare

Dag 110 av 166
83 Bilder 14 Besökta platser 7 Dagböcker