torsdag 1 november 2018 - måndag 15 april 2019

Dag 46 av 166

Ännu en flykt undan vintern

Även denna vinter flyr vi kylan och mörkret. Bilen får ta oss söderut till Portugal och sedan får vi se vad det blir därifrån.

Nära sommar - en dag före Lucia
onsdag 12 december 2018 - Cascais, Portugal

Vi korsade Douro och vips stod det ”Espanha”på skylten. Så jo, det blev en liten extra tur över gränsen. Zamora och Ciudad Rodrigo förärades kortare stopp och Salamanca fick ett par dagar. Om vi inte redan hade sett mer än vi klarar att hantera - och jo, det hade vi - av kyrkor,

På väg igen - hej då Douro
fredag 30 november 2018 - Miranda do Douro Municipality, Bragança, Portugal

Vår tid i Dourodalen närmar sig slutet. Från hotellrumsbalkongen i Miranda do Douro blickar vi ut över Spanien, eftersom vi kommit ända upp till de trakter där Douro utgör gränsflod. Vi är faktiskt så nära att vi troligen tar ett par dagar i Salamanca, innan vi rör oss mot sydligare

Framme i Portugal
onsdag 14 november 2018 - Sedielos, Vila Real, Portugal

I Baskien konstaterar vi att här skulle det nog gå att bo året runt. Inte för varmt, inte för kallt, tänk vad det skulle växa i odlingarna. Efter några dagar i supermysiga lilla Hondarribia vänder vi nosarna inlands, mot vackrare, vildare och kanske inte lika förlåtande omgivningar.

Senast aktiv - från Cascais, Sintra, Lissabon, Portugal
Den långa resveckan är över
torsdag 8 november 2018 - Hondarribia, Baskien, Spanien

Efter en vecka på vägen har vi kommit ’hem’ till Spanien, till Baskien närmare bestämt.Vad är nu på gång? Jo, ytterligare en övervintring i Sydeuropa, med första destination Portugal. Den hör gången följer bilen med, så att vi ska kunna ta oss dit vi vill och då börjar det hela

Dag 46 av 166
43 Bilder 11 Besökta platser 4 Dagböcker