Resa 2018-2019

onsdag 12 december 2018 - onsdag 6 mars 2019

Ytterligare en underbar semester i Asien, vi kommer åka med våra ryggsäckad dit näsan pekar. Besöka vår tandläkare och optiker på koh lanta samt njuta av vadandra

Vecka 13
måndag 11 mars 2019 - Hammar, Örebro län, Sverige

Måndag 4 marsUppe med tuppen, ner till restaurangen för att äta lite frukost (ris och omelett) och sedan ut på stan, han tunnelbanan till Sukhumvit tunnelbanestation och så leta reda på vår optiker, han hade bytt lokal till en mindre då han renoverade den gamla, som tur var så hade han

Vecka 12
söndag 3 mars 2019 - Bangkok, Thailand

Måndag 25 februariUpp till kröken vid 7-eleven för att handla ris och kyckling, hem och kolla kaffe, koka gröt och sedan en promenad på stranden, ligga i solstolen, tjata lite med folk, bada äta lunch på verandan ännu mera som och bad och så åka in till khao Lak på favorit restaurangen,

Vecka 11
söndag 24 februari 2019 - Takua Pa District, Takua Pa, Phang Nga, Thailand

Måndag 18 februariSom vanligt vaknade vi straxt före 7, idag är det resdag så då får vi inte ligga och dra oss för länge, vi tassade iväg till den vegetariska restaurangen för lite frukost, ris och något vegetariskt hopkok, sedan till hotellet för att packa. På med grejorna och iväg

Vecka 10
söndag 17 februari 2019 - Krabi, Thailand

Måndag 11 februariSedvanliga morgonrutiner lite kaffe och frukt efter detta en promenaden på stranden och sedan lunch på Halal food, lyssna bok på altanen, lite mera kaffe en promenad till, denna gång norrut på stranden och efter ca. 1 timma så hade vi plockat upp ca. 1 kilo glasskärvor som

Vecka 9
söndag 10 februari 2019 -

Måndag 4 februariSedvanliga morgonrutiner och en promenad på stranden, magen är i sitt rätta jag efter mirakel pillret igår det blev en moppesväng till grannön Lanta noi där stannade vi utefter vägkanten och köpte oss varsin cha yen (thai te med mjölk) lite mer kaffe och sedan var det