Oceanien

Dag 29 av 56

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Dag 27 - Sydney
lördag 15 december 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Idag kom jag iväg tidigare än dagen innan och nu var målet Watsons Bay, en annan vacker förort/by till Sydney. Eftersom foten återhämtat sig någorlunda promenerade jag till färjan som en liten uppvärmning. I Watson var det full hålligång med vad jag tror var någon slags företagsfest.

Dag 28 - Sydney till Melbourne
lördag 15 december 2018 - Melbourne, Victoria, Australien

Vaknade ovanligt sent, dvs 07.40. Hade ett efterlängtat meddelande från min yngsta son och vi lyckades få kontakt, om än en dålig messenger-linje och vips hade 30 min gått så sen blev det bråttom att få ihop hela packningen, duscha, äta frukost osv. Innan utcheckning kl 10. Hann inte ens

Dag 26 - Sydney
torsdag 13 december 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu är jag extremt irriterad o sur. På dagen när halva resan gått. Konstigt att det är första gången det händer u denna resa och att det råkar sammanfalla med min första kontakt med Sverige. Tror jag ska hålla mig långt ifrån alla svenskar även framledes. För några dagar sedan

Dag 23-25 - Sydney
måndag 10 december 2018 - Sydney, New South Wales, Australien

Väckning kl 6, yoga, dusch, frukost och packning o sen iväg till scenic world för att där åka två olika Doppelmeyer kabinbanor över Wentworth falls och three sisters (Meehni, Wimlah and Gunnedoo). Vid en av dem kunde man göra en dinosauriepromenad. Säkert kul om man haft barn med sig.. men

Dag 22 - Blue Mountains
söndag 9 december 2018 - Blue Mountains, New South Wales, Australien

Sovit riktigt bra för en gångs skull öven om jag hade lite konstiga drömmar på morgonnatten. Låg i sängen o softade med telefonen vilket jag inte kunnat göra någon dag under resan pga tidiga morgnar. Först kl 9 satte vi oss i bussen och åkte den snirkliga vägen genom The Blue Mountains