Oceanien

söndag 18 november 2018 - lördag 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Dag 55-56 Hemresan
lördag 12 januari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

05.15 ringde klockan och jag försökte vara tyst och smyga mig iordning. 05.45 hämtade shuttlen mig o 9.30 lyfte vi mot Hong Kong 30 min försenade för att vi väntade på några passagerare och med tanke på alla utropen så verkade det vara så på alla flighter... man bara undrar.. i vanlig

Dag 53 - Från Te Anau till Queenstown
onsdag 9 januari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Hade svårt att somna igår pga myggor som väsnades och bets när jag skulle sova o  så vaknade jag olovligt tidigt. Det måste ha varit nåt med huset för vi alla har sovit illa alla nätter i Te anau fast sängen o huset varit bekvämt.Innan vi satte oss i bilen för att köra de dryga 2 h

Dag 52 - Te Anau
tisdag 8 januari 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Detta är dagen då Thomas åkte. Först buss till flygplatsen i Queenstown, därifrån flyg till Auckland, sen vidare till Dubai 17 h och sen Stockholm. Turligt nog för honom åker han Emirates business class så han har värsta lyxresan hem så det är inte jättesynd om honom, mer tråkigt att

Dag 51 - Piu Piu Tahi
måndag 7 januari 2019 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Kia Ora från Piopiotahi (Milford sound)!Väckning kl 6.15 för att packa ihop mina få tillhörigheter och hänga på låset till frukosten kl 7 för att kunna vara på plats vid dykningen kl. 8. Fick skjuts av mitt hotell så jag slapp rusa och fightas med alla sandflugor på vägen.Efter diverse

Dag 50 - Milford Sound
söndag 6 januari 2019 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Alla i familjen hade sovit dåligt, trots jättebekväma sängar. Tror den sena tunga middagen i kombination med mycket vin gjorde att natten blev stökig. Jag kommer behöva avgiftas efter denna resa känner jag.Vid 8 kom vår chaufför/guide från Fiordland tours och hämtade oss för en dryg 2 h