Rundresa i Sydafrika

lördag 22 december 2012 - fredag 11 januari 2013

Under nästan 3 veckor reste vi, tillsammans med Annette och Kai, från Cape Town till Port Elisabeth i Sydafrika. Vi spelade golf bl a på Steenberg GK utanför Cape Town, på De Zalze GK och Arabella GK. Vi besökte några olika vingårdar, bl a Rust en Vrede där vi åt en fantastisk oxfile och drack underbart vin därtill. Vi besökte Boulders Beach med alla pingvinerna och Herolds Bay, en strand nedanför Georg. (Vi bodde i Tramonto strax utanför George) Längs Garden Route besökte vi bl a Elefantparken, där vi fick mata elefanter. Hela resan arrangerades av Red Sand i Cape Town. Bilder finns under "2013/Sydafrika 2012-13".

Kariega Game Reserv
fredag 4 januari 2013 - Kenton-on-Sea, Östra Kapprovinsen, Sydafrika

Kariega Game Reserv är en familjeägd ”Big 5 safari reserv” som ligger mot slutet av  the Garden Route.Vi bodde i bekväma lodger och blev körda ut på olika safari-turer. Vi upplevde ”the big 5”, dvs vi fick se lejon, elefanter,  buffel, leoparder och noshörning. På kvällarna åt

Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Nyårsafton på Fancourt GK!
måndag 31 december 2012 - Fancourt, George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Wow, vilken fest! God mat, goda viner och många danssteg på Fancourt GK!Happy New Year!!!

Arabella GK

vi spelade på flera olika banor. Bl a besökte vi Arabella GK, där vi också bodde några nätter. Så bekvämt att bara ta hissen ner till golfshoppen och  vidare ut på banan!

Senast aktiv - från Höllviken, Skåne län, Sverige
Cape Point - ett måste när du är i Sydafrika!
onsdag 26 december 2012 - Kapudden, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

En av dagarna tog vi bilen och körde ner till Cape Point. Vilken upplevelse att ha varit på den allra sydligaste spetsen av Sydafrika! Vilken utsikt! Mycket folk - bilkö dit - men ett måste om du är så långt ner i Sydafrika!

Stellenbosch och vinprovning
onsdag 26 december 2012 - Stellenbosch, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi körde vidare mot Stellenbosch. På vägen besökte vi några vingårdar men mycket var stängt p g a julhelgen. Stellenbosch var en liten trevlig stad och vi provsmakade många goda viner där.