Trieste till Tokyo över havet

Dag 12 av 56

I Marco Polos kölvatten

Möte med stenstaden och Neptun
tisdag 19 mars 2019 - Röda havet

Vi glider nu fram över ett stilla, nästan oljigt Röda havet. Nu har det blivit riktigt hett och svårt att vistas i solen annat än en kort stund, åtminstone för mig. Sundet mellan Djibouti och Yemen med ökända pirater närmar sig i rask takt, ca 18 knop. Vi har fått intstruktioner om hur

Suezkanalen
lördag 16 mars 2019 - Suez, Egypten

I natt anlöpte vi Port -said och Suezkanalen. När vi åt frukost i morse var vi en bra bit på väg på den 193 km långa kanalen. Vi gick i kolonn med ett antal andra fartyg. Sinaiöknen på babords sida och öken med byar och städer på styrbords sida. Två bogserbåtar följde oss hela

Elefanten i rummet
fredag 15 mars 2019 - Kdoshei Bagdad St 34, Haifa, Israel

Till havs från Haifa mot Port Said och Suezkanalen. I går var en avslappnande dag ombord. Disig morgon med duggregn, men upplarnande fram på dagen.Vi upptäckte nya delar av fartyget och gjorde studiebesök i Spa och Gym. Blev visade runt i den välutrustade anläggningen och fick efter test av

Barlivet ombord
onsdag 13 mars 2019 -

Dagen har vi tillbringat till havs. Äntligen känner vi av att vi är till havs! Det har regnat hela dagen och nu blåser det så mycket så att det känns att båten rör sig lite! Lugnt liv ombord med bokläsning i avslappnad lounge, ända tills kineserna upptäckt området och spelar pingis och

Senast aktiv - från Jidda, Saudiarabien
Bland antika gudar och nya vänner
tisdag 12 mars 2019 - Heraklion, Kreta, Grekland

En dag i Heraklion på Kreta, vad gör vi då? Vi var här i höstas och såg fantastiska Knossos, men missad Arkeologiska museet i Heraklion. I dag tog vi ny kontakt med de antika gudarna på museet och återupplivade de gamla sagorna och myterna. Efter förmiddagens intressanta vandring genom

Trieste till Tokyo över havet

Dag 12 av 56