Sri Lanka 2018

fredag 16 november 2018 - fredag 7 december 2018 Sri Lanka 2018

En treveckors rundtur på Sri Lanka med förhoppning att se elefanter, leoparder, valar och annat som dyker upp

Då börjar det dra ihop sig mot semesteravslut
onsdag 5 december 2018 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Kombinationen av dåligt wi-fi och Resdagboken som fortfarande är sjukt dålig på allt har som resulterat i inga inlägg 😁Men nu bor vi på ett ställe som har ett amazing wi-fi, så nu eller aldrig.Eftersom vi åkt runt på många ställen under kort tid så är jag i nuläget totalt

Senast aktiv - från Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka
Mer tempel, trappor massa kryddor
lördag 24 november 2018 - Kandy, Centralprovinsen, Sri Lanka

HowdyJisses man blir helt utmattad av att ha semester. Vi har varit i Dambulla och tittat på ännu ett fantastiskt tempel som är byggt sisådär 100 år före Kristus (give or take några år) det är en grotta som dom huggt ut och gjort superfina tak- och väggmålningar som fortfarande har sin

The hill climbers
torsdag 22 november 2018 - Sigiriya, Centralprovinsen, Sri Lanka

Äntligen kom vi iväg från storstan. Nu bor vi mitt ute i djungeln med fåglar, ekorrar, surrande insekter och apor utanför terassen, ganska stor kontrast. Man vet att man bor utanför stan när man hittar en groda i toastolen 😃Igår åkte vi iväg för att gå uppför Lions rock i Sigriya.

Sri Lanka första etappen
tisdag 20 november 2018 - Colombo, Västprovinsen, Sri Lanka

HallojNu har vi tillbringat några hektiska dagar i Colombo. Eftersom vi är lite för laidback så har det blivit två extra dagar här, vi skulle behöva en reseplanner som styr upp oss.  Under våra dagar här har vi satt en ära i att alltid vistas ut mellan 10.30-15.30 men bara när det