Asien 2018-2019

torsdag 13 december 2018 - måndag 14 januari 2019

Erik, Tea, Iris, Karolina och Jonas reser runt i Thailand, Laos och Hong Kong

Koh Chang, Koh Phayam och Koh Kho Khao
torsdag 3 januari 2019 -

SawadeeNu har vi tillbringat några dagar på ett par Thailändska öar. Piren vi hamnade på var rätt men ändå inte för det var extremt lågt vatten så inga båtar kunde ta sig in till piren. Det var med andra ord ett bra ställe att bygga en pir på :). Vi fick gå en bit för att komma till

Bangkok
fredag 28 december 2018 - Bangkok, Thailand

Halloj,Nu har vi varit 2 dagar i Bangkok, Karros födelsestad.Vi bodde ganska bra i ett område ca 10 minuters gångväg från Khao San Road. Det var mer som ett Hostel än hotell men det passade oss perfekt. Området var fullt med hostels och det fanns gott om backpackers. Priserna på maten här

Jul i Luang Prabang
måndag 24 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Hej, hej,Idag är det Julafton i Luang Prabang. Vi valde dock att rivstarta genom att sticka ut och trekka ett par timmar. Vi blev upphämtade kl 9.00 och så åkte vi ca 40 minuter för att komma till starten på trekkingen. Först gick vi över en bambubro som var något ostadig och som de

Luang Prabang 2
söndag 23 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Sabai dee,Idag fick vi ställa klockan för att upp att jobba. Barnen var riktigt taggade men jag var lite rädd att det skulle vara en riktig turistfälla. När vi planerade resan såg jag fram emot att vi skulle spendera en dag på en risodling och då tänkte jag att vi skulle boka en liten

Luang Prabang
lördag 22 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Hej,Det var ett tag sedan vi skrev. Då tänker ni kanske att vi inte skriver för att vi inte har något kul att berätta men icke sa Nicke. Vi har helt enkelt haft ett grymt  tempo.Nu har vi kommit till Laos. Ett av min absoluta favoritländer. Maten är god, människorna supertrevliga,