Jul och nyår i asien 2018

torsdag 13 december 2018 - onsdag 16 januari 2019

5 Veckor rundresa där vi besöker Thiland,Laos,Kambodja,Hongkong ,Maco och Taiwan.

Första dagarna i Vientiane i Laos
söndag 16 december 2018 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Flyg resan till Vientiane gick snabbt och flygplatsen vi landade på var betydligt mindre en den vi landa på i Bangkok tidigare i veckan. Vi körde vår vanliga rutin skaffa lokala simkort och ta ut lokal valuta även kallad kip. Vi tog en taxi till hotellet som visade sig vara väldigt fint och

Äntligen framme dag 1 och 2
lördag 15 december 2018 - Bangkok, Thailand

Resan till Bankok gick bra för oss båda ,första gången vi åkte business class så det var en upplevelse i sig. Den stora skillnaden var det mycket större utrymmet man hade samt att man kunde göra om stolen till en säng när man ville sova, vilket var guld värt.vi landade kl 05.45 i Bankok

Nu är det snart dags att komma i väg igen.
torsdag 13 december 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu sitter vi i loungen på Arlanda flygplats och väntar på att planet ska gå. Vi åker kl 13.30 så det är ett tag kvar. Incheakningen gick snabbt och var smidig, eftersom vi åker bussnies Class så slapp vi alla långa köer som man annars fastnar i. Vi landar tidigt i Bangkok ungefär 5 på