MALAYSIA 2019

lördag 23 februari 2019 - tisdag 12 mars 2019 MALAYSIA 2019

Snorkelturer med mera...

Hemresan
tisdag 12 mars 2019 -

Vår taxichaufför dök upp precis som avtalat; 0530 på morronen. Hon tyckte att det räckte. Det tar ungefär en timma till KLIA från innersta´n, utan trafikstockningar. RM 130 hade vi kommit överens om. Och vi kom fram i så god tid att vi hinner med att äta frukost också.Vi startar den

Transportdag

Det blev ytterligare några härliga snorkeldagar på Koh Lipe, innan det blev dags att ta sig hemåt.Klockan 0830 packar vi flakmopederna som ska ta oss över ön till färjeläget. Flakmopederna är snarare mopeder med sidovagn, med plats för baggage och passagerare. I färjeläget startar så

Trädgårdsmästaren
torsdag 7 mars 2019 - Satun, Thailand

Idag har jag ansat en palm. Ingen här på resorten verkar att bry sig om sådant. Nu var det ju i eget intresse som jag tog fram sågen och kapade de nedersta grenarna. De var ju ändå döda och uttorkade. Så nu kan jag ställa min solstol under palmen och få en härlig skugga.Skillnaden mellan

Snorkling till Koh Kra
onsdag 6 mars 2019 - Satun, Thailand

Äntligen lite riktig snorkling.Wapi Resort ligger på Sunrise Beach. Resort låter ju ganska "flådigt", men så är det inte. Pengarna vi betalar för att bo här, är för att våra bungalows ligger på stranden.  I övrigt är det en ganska vanlig backpackerstandard.Igår intog vi en mycket

Gränspassage
måndag 4 mars 2019 - Satun, Thailand

Hej,När vi kommer till Telaga Harbour för att åka över till Koh Lipe i Thailand, startar en pass och tullprocedur som är lite speciell.Vi fyller i immigrationspapper som ska lämnas till Thailändarna och en del när vi reser tillbaka. Sen kontrolleras våra pass tre gånger inom loppet sv 10