Södra Thailand Jul 2018

måndag 24 december 2018 - söndag 13 januari 2019 Södra Thailand Jul 2018

Efter den här tropiska sommaren vi har haft i Sverige kanske det inte var helt logiskt att vilja ha mer av det. Men nu, lagom till Lucia känns det som en lysande ide. Skolbarnen har fått sina ledigheter beviljade och även vi två vuxna har beviljat oss några dagars frånvaro från jobbet och den arbetslösa tonåringen hade heller inga problem att ha tid att hänga med. Badbrallorma är inköpta, solbrillorna återfunna ur sin dvala och magrutorna är fastare än någonsin... Nu kör vi!!!

Snipp snapp snut, då var sagan slut.
söndag 13 januari 2019 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Traveltime för sista gången nu då. Jag och Victoria vaknar nästan onödigt tidigt, det är väl en omedveten finess när det ska hållas tider. Fast den här gången behöver vi inte hålla bättre koll än att allt är packat och klart till tolv. Hotellet erbjuder en viloplats för alla

Stor liten stad.
fredag 11 januari 2019 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Sista etappen innan resan hem till Sverige. Ett stopp i Hat Yai för att inte trassla till det med saker och ting om båtar och bussar inte tänker gå efter tidtabell. Folket på San Pita hjälper villigt till och fraktar hela gänget med bagage ner till Pattaya och incheckning till båten som

Elfte timmen.
torsdag 10 januari 2019 - Satun, Thailand

Det finns egentligen inte mycket att säga, det här är sista dagen på semestern trots att det inte alls är så. När man sett sista solnedgången, doppat den allt brunare kroppen i havet en sista gång och borstat sanden av fötterna känns det lite melankoliskt. Fast egentligen är det ju inte

Under ytan.
onsdag 9 januari 2019 - Satun, Thailand

Heldag i undervattensvärldens tecken och vi är igång tidigt för att få ordning på det ena och det andra. Vi ska plockas upp vid resorten som ligger bara några steg ner mot sunrise beach kl 9:30 och helt i sin ordning är kapten simfot på plats med sin långa träbåt som ska vara vårt hem

Senast aktiv - från Enköping, Uppsala län, Sverige
Same procedure as yesterday.
tisdag 8 januari 2019 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Dagar som börjar och slutar på samma sätt brukar glömmas bort. Så skulle det kunna vara denna dag för skillnaden från igår är hårfin. Det var ju så kul i vågorna på Sunrise igår så det börjas där även idag. Vi hittar en lite enklare väg ner än igår då vi gick genom byn där