Snipp snapp snut, då var sagan slut.
söndag 13 januari 2019 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Traveltime för sista gången nu då. Jag och Victoria vaknar nästan onödigt tidigt, det är väl en omedveten finess när det ska hållas tider. Fast den här gången behöver vi inte hålla bättre koll än att allt är packat och klart till tolv. Hotellet erbjuder en viloplats för alla

Stor liten stad.
fredag 11 januari 2019 - Hat Yai, Songkhla, Thailand

Sista etappen innan resan hem till Sverige. Ett stopp i Hat Yai för att inte trassla till det med saker och ting om båtar och bussar inte tänker gå efter tidtabell. Folket på San Pita hjälper villigt till och fraktar hela gänget med bagage ner till Pattaya och incheckning till båten som

Elfte timmen.
torsdag 10 januari 2019 - Satun, Thailand

Det finns egentligen inte mycket att säga, det här är sista dagen på semestern trots att det inte alls är så. När man sett sista solnedgången, doppat den allt brunare kroppen i havet en sista gång och borstat sanden av fötterna känns det lite melankoliskt. Fast egentligen är det ju inte

Under ytan.
onsdag 9 januari 2019 - Satun, Thailand

Heldag i undervattensvärldens tecken och vi är igång tidigt för att få ordning på det ena och det andra. Vi ska plockas upp vid resorten som ligger bara några steg ner mot sunrise beach kl 9:30 och helt i sin ordning är kapten simfot på plats med sin långa träbåt som ska vara vårt hem

Senast aktiv - från Enköping, Uppsala län, Sverige
Same procedure as yesterday.
tisdag 8 januari 2019 - Satun, Thailand

Dagar som börjar och slutar på samma sätt brukar glömmas bort. Så skulle det kunna vara denna dag för skillnaden från igår är hårfin. Det var ju så kul i vågorna på Sunrise igår så det börjas där även idag. Vi hittar en lite enklare väg ner än igår då vi gick genom byn där

Sunny sunny sunny
måndag 7 januari 2019 - Satun, Thailand

Strålande sol väcker alla, eller kanske ett och annat alarm, en och annan vaknar av sig själv kanske. Det ser ut som det kan bli en sån där äkta dag på stranden med massor av sol, lajbans i vågorna med kallsupar och vatten i näsan. Till att börja med provas hotellets frukostutbud, till

Olyxig kryssning.
söndag 6 januari 2019 - Satun, Thailand

Dags att förflytta familjen igen. Denna gång per båt och särskilt Lotta har fnyst åt det och varit lite orolig tror jag. Får två år sen åkte vi katamaran till Samui och det var en riktig kräkbonanza på akterdäck och hon var med i det gänget. Tacksamt nog hade havet kommit till ro den

Finaldag i djungeln.
lördag 5 januari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Finaldag på den här ön och man är ju nyfiken på hur vädret verkar. Natten har varit blåsig och regnig och vi som bor högst upp i huset känner av det. Sovit rätt dåligt, delvis trafikens fel. Det är full fart fram till ett-halv två sen lugnar det ner sig men rätt som det är kommer

Senast aktiv - från Enköping, Uppsala län, Sverige
Värsta motvinden, håll i hatten!
fredag 4 januari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Man hade väl inga större förhoppningar av den här dagen och när gardinerna dras åt sidan bekräftas farhågorna. Helt grått och ihållande regn, inte som det häromdagen men ändå stadigt. Inga turister i sikte nere på gatan, bara några bilar och thai som knattrar fram iklädda

Hurricane?
torsdag 3 januari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Det vankas dåligt väder. Riktigt ordentligt dåligt om man får tro medierna. Det snurrar en tropisk storm som heter Pabuk mitt över Indonesien nu och det ska visst bli riktigt busväder i samband med att den plöjer fram över oss. Vädret har ju inte varit jättefantastiskt trots att det har