Sydafrika julen 2018

torsdag 13 december 2018 - onsdag 9 januari 2019 Sydafrika julen 2018

Fam Eriksson från lilla Östhammar ger sig än stora Sydafrika, här kan ni läsa om våra intryck.

Poolhäng och shopping
söndag 6 januari 2019 -

Idag har vi hängt vid hotellpoolen och försökt bättra på brännan inför hemfärden. Vid 17:00 tog vi taxi ner till VA Waterfront för shopping och middag. Avslutade kvällen med kortspel i hotellbaren.

Sista flytten gjord
lördag 5 januari 2019 -

Nu är sista flytten gjord och vi tillbringar våra tre sista nätter på Lagoon Beach Hotel & Spa. Hotellet ska vara 4-stjärnigt men de vette fan. Första stället där vi fått klaga på städningen...men utsikten är mer än OK.Innan vi fick våra rum var vi till Old biscuit mill market. En

Tablemountain

Första sovmorgonen på länge, idag hade vi inga planer när vi vaknade. Vi bestämde oss för shopping och tog taxi till Canal Walk köpcenter, ett enormt köpcentrum. Vid halv fem på eftermiddagen var alla nöjda. Nu gick färden mot Taffelbergen. Vi hade läst att på eftermiddagarna är

Rundtur i Kapstaden
onsdag 2 januari 2019 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Startade dagen med en gemensam frukost innan vi gjorde oss i ordning för att ta bilen till V&A waterfront. Där parkerade vi bilen och letade sedan upp det turistigaste som finns, de röda turistbussarna.Vi hoppade på en och hoppade av på första stället, botaniska trädgården, mycket

Godahoppsudden
tisdag 1 januari 2019 - Kapudden, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Sista stoppet på resan är Kapstaden. Här blir vi nu en vecka där vi först bor via airbnb för att sen lyxa till det lite sista dagarna.Innan vi åkte till vårt boende tog vi omvägen via Godahoppsudden där Indiska oceanen och Atlanten möts. Otroligt vackra vyer och det tog längre tid än