Australien 2019

fredag 11 januari 2019 - torsdag 31 januari 2019

Rundresa i Australien med Temaresor.

Kangaroo Island, Melbourne och Sydney.
lördag 26 januari 2019 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter en fin vindag i Barossa Valley bar det av till Kangaroo Island som är underbar vildmark med massor av djur. Det bor bara ca 5000 innevånare på ön,  men många koalor, känguruer och vallabys mm. Två dagar med fantastiska naturupplevelser, bad och goda lunchpicknicks i det gröna. Ett

Värmerekord
söndag 20 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Efter ett par timmars flygning landade vi  i Ayers Rock, d.v.s en flygplats i vildmarken. På kvällen tittade vi på solnedgången vid Ayers Rock (Uluru) och blev undfägnade med bubbel. Tyvärr var det lite dåligt väder, men det efterföljande barberque hjälpte upp stämningen ytterligare.

Hav och land
torsdag 17 januari 2019 - Cairns North, Queensland, Australien

Gårdagen tillbringade vi till havs på Stora Barriärrevet. Det marina livet är fantastiskt! Fiskar, sköldpaddor och koraller i en salig blandning. Sol med mat och dryck på vår katamaran förgyllde vår dag. Det ultimata testet för solkrämen, sol vid ekvatorn, havsglitter och heldag.

Äntligen ”down under”
tisdag 15 januari 2019 - Cairns, Queensland, Australien

Efter ett antal flyg och stopp är vi äntligen i. Cairns! Tropiskt klimat, flygande hundar och annat som vi inte är vana vid. Spännande land som vi skall utforska lite närmare de kommande veckorna. Vi börjar som sig bör med en öl vid poolen😎. Temperaturen är 28 grader, så det behövs.