Äntligen Sydamerika

söndag 16 december 2018 - onsdag 30 januari 2019

En rundtur i de södra delarna av Sydamerika.

Sista delen

Nu har vi bara ett dygn kvar innan planet lyfter. Det kommer förhoppningsvis bli en lugn avslutning på resan till skillnad från själva resan. Den har varit allt annat än avslappnande, men vi kommer i alla fall hem med väldigt mycket upplevelser, på gott och ont. Det ska bli en baggis att

Uppvaknandet
lördag 19 januari 2019 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

Nu håller jag sakta på att vakna upp från min dvala. Igår åt jag nästan en hel måltid, första gången på 10 dagar. Trots min dvala har det hänt saker. Vi har tagit oss genom Chile och är nu i Argentina. Vi har stött på några svenskar till, tyvärr. Efter Antofagasta flög vi ner till

Utmaningar
måndag 7 januari 2019 - Antofagasta, Región de Antofagasta, Chile

Nu har vi njutit av tre dagar i La Paz. Vi bokade in oss på ett lite lyxigare hotell här för att få vila upp oss. Trots allt är det lite ansträngande att vara lite på sin vakt hela tiden. Det har varit underbart att kunna sätta ner fötterna på morgonen utan att först behöva kolla efter

Nu blir det äventyr!
tisdag 25 december 2018 - Aguas Calientes, Peru

Nu är det nära, i eftermiddag ska vi äntligen få se Machu Picchu. Det ska bli en upplevelse. Dock vet jag inte längre om det kommer slå allt annat vi har upplevt hitintills. Igår hade vi återigen tur i oturen. Den spänningen är dock lite mer än vad man önskar. Vi skulle lämna Arequipa

Det tog sin lilla tid!
tisdag 18 december 2018 - Lima, Callao, Peru

Då har det börjat, vårt äventyr i Sydamerika. Vi har just nu, 25 timmar efter att vi lämnade vår lägenhet, landat i Paraguay (tror jag iaf) ett land vi inte skulle besöka. Hur hamnade vi här egentligen?Morgon började bra i Uppsala, vi fick tömt sopor och vi har nog inte glömt något