Min första Indienresa

fredag 1 mars 2019 - söndag 31 mars 2019

Dag 19 av 31

Min första Indienresa

Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.

APBAJS!!!!
tisdag 19 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Sitter och hyperventilerar nu. Jag har sovit rätt bra när jag väl somnade. Somnat och vaknat till och från. Tagit en väldigt lugn morgon. Bara landat i detta. Igår var jag och köpte linsvätska för jag missade ta med det och linserna verkligen torkade ihop eller har gjort mer eller mindre

Svensk indier förvirrar
måndag 18 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Framme i Calcutta och på hotellet. Ja eller rummet iallafall. Det är ett komplex som ligger längst upp i ett hus. Jag trodde jag gått fel. Man går in på nån bakgata där det satt några män och stirrade och sen upp för massa trappor i vad som ser ut som en byggnadsplats och sen till en

Senast aktiv - från Calcutta, Västbengalen, Indien
There's no place like home 🏡
måndag 18 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Då har jag landat i Kolkata.  Jag löste ju hela flygresan och sen fixade jag taxi till hotellet. Trodde dock det skulle vara lite fräschare.Alla 3 våningarna under är bara byggkaos deluxe. Jaja, nu är det bara en natt sen kommer Mashkoor och hämtar mig. Vi ska bo i en annan del av

Så överväldigad av kärlek 💕
söndag 17 mars 2019 - Thuravoor Thekku, Kerala, Indien

Shoppat idag inne i Kochi. Vi gick på Princess Street först men sen hittade vi en bazar/marknad bakom som var jättemysig! Hittade massa smågåvor ock smått som får plats i min väska. Reser fortfarande med handbagage. Ska köpa en STOOR resväska i Kolkata. När jag checkat in på hotellet

On my way
söndag 17 mars 2019 - Kochi, Kerala, Indien

Jag hade ställt klockan på 12 för att hinna i lugn och ro lägga ner det sista. Jag tittade sista gången på kl 23.18 och tänkte, nä nu är det ingen idé att somna. Självklart somnade jag som en liten grisens 😴😴 23.50 knackar det på dörren. Där står Amil och väntar på mig.