Guinea 2019

onsdag 2 januari 2019 - måndag 29 april 2019

Dag 45 av 118

Guinea 2019

Jag kommer att göra min 8:de resa till världens största civila sjukhusfartyg och arbeta som operationssjuksköterska / teamledare på ögonoperation. Tack för att du följer min resa som volontär ombord.

Weekend på Kassa island
söndag 10 februari 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

I helgen tog jag ledigt och bad en av mina aftikanska vänner att bokade två små hus på en ö och en båt från hamnen där Mercy Ships står. Moise var i tid och han gick ner med oss till båten och bekräftade resan. Båtturen tog ca 30 min och ibland gungade det regält, men jag tycker bara

Två veckor.
söndag 20 januari 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Jag har varit ombord över två veckor nu och tiden går fort. Alla resor är olika, platsen är olika men denna gång återvänder jag till ett land som jag varit i förut, Guinea. Jag var här 2012, men det ser mycket annorlunda ut nu. Det var ett land som drabbades av Ebola 2014 och de misste

Kaasa island
lördag 19 januari 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Idag åkte vi ut med en träbåt ut till en ö, ett fantastiskt ställe som jag besökte för 6 år sedan. Denna ö såg precis ut som den gjorde, ett fantastiskt litet paradis, en ren och fin strand och inget skräp. Jag åkte hit med ett gäng vänner, vi fyllde en stor båt och åkte ca 20

Framme på skeppet
lördag 5 januari 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Det var med stor lättnad och glädje som jag såg skeppet igen, det låg på samma plats i hamnen som 2012. Jag gick upp för brygga och in i skeppet, fick hjälp med de tyngsta väskorna. Jag mötte receptionisten som tog mitt samtal i onsdags och hon var otroligt lättad att se mig. Jag kommer

Nödlandning i Nouakchott
torsdag 3 januari 2019 - Nouakchott, Mauretanien

Inte visste jag var Mauritanien låg innan jag lämnade min lägenhet kl 3:30 på morgonen, inte heller att det fanns en stad som heter Nouskchott.. men nu vet jag och kommer aldrig att glömma det.I onsdags var jag med om ett lite mer spännande äventyr, sånt som man helst inte vill vara med om,