Guinea 2019

onsdag 2 januari 2019 - måndag 29 april 2019

Dag 111 av 118

Guinea 2019

Jag kommer att göra min 8:de resa till världens största civila sjukhusfartyg och arbeta som operationssjuksköterska / teamledare på ögonoperation. Tack för att du följer min resa som volontär ombord.

Glad påsk från Africa Mercy
fredag 19 april 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

En liten PåskhälsningTiden går fort och nu jag har bara en vecka kvar ombord innan jag åker hemåt. Idag är det långfredag och vi tänker extra mycket på Jesu sista måltid med sina lärjungar och hur han fick offra sitt liv på ett kors. Påsken här på skeppet brukar vara mycket fin. Vår

Senast aktiv - från Conakry, Conakry, Guinea
Firar barnen som fått igen synen..
fredag 15 mars 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Jag körde iväg till ögonkliniken och hade hela bilen full av sköterskor. En sköterska hade sina föräldrar med och det var speciellt att se Afrika ifrån deras frågor. Vi var påväg till en av mina favoritdagar ombord, till ögonkliniken där vi firar alla barn som har fått tillbaka sin

Mentorskap i ögonsalen
lördag 9 mars 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

En av de roligast och viktigaste uppgifter vi har ombord är att träna andra. Mentorskap är en viktig roll för att andra ska träna fler. 2010 så fick Dr Abram Wodome ( höger i bild) chansen att bli en gråstarr kirurg ombord. Dr Glenn Strauss var hans mentor, som idag har tränat över 60

Weekend på Kassa island
söndag 10 februari 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

I helgen tog jag ledigt och bad en av mina aftikanska vänner att bokade två små hus på en ö och en båt från hamnen där Mercy Ships står. Moise var i tid och han gick ner med oss till båten och bekräftade resan. Båtturen tog ca 30 min och ibland gungade det regält, men jag tycker bara

Två veckor.
söndag 20 januari 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Jag har varit ombord över två veckor nu och tiden går fort. Alla resor är olika, platsen är olika men denna gång återvänder jag till ett land som jag varit i förut, Guinea. Jag var här 2012, men det ser mycket annorlunda ut nu. Det var ett land som drabbades av Ebola 2014 och de misste