Guinea 2019

onsdag 2 januari 2019 - måndag 29 april 2019 Guinea 2019

Jag kommer att göra min 8:de resa till världens största civila sjukhusfartyg och arbeta som operationssjuksköterska / teamledare på ögonoperation. Tack för att du följer min resa som volontär ombord.

A place to call home, Hemma igen!
fredag 10 maj 2019 - Forshaga, Värmlands län, Sverige

Jag har varit hemma ett par veckor nu och jag har hunnit reflektera över min resa och hunnit vilat mycket. Det har varit skönt att komma hem igen, och jag har flera platser som kan kalla hem. När jag skrev på facebook att jag var hemma, så trodde någon att jag var i Västerbotten.. det kunde

Bekräfta andra med ordet Shalom
torsdag 2 maj 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Jag fick ett vykort av en vän en gång, där det stod ” jag önskar dig all världens rika välsignelser som bara Gud kan ge” Jag blev helt tagen och tänkte att det finns ju ingen bättre önskan än att få en önskan om rika välsignelser från Gud. När jag var barn, så tog vi alltid i

Glad påsk från Africa Mercy
fredag 19 april 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

En liten PåskhälsningTiden går fort och nu jag har bara en vecka kvar ombord innan jag åker hemåt. Idag är det långfredag och vi tänker extra mycket på Jesu sista måltid med sina lärjungar och hur han fick offra sitt liv på ett kors. Påsken här på skeppet brukar vara mycket fin. Vår

Firar barnen som fått igen synen..
fredag 15 mars 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Jag körde iväg till ögonkliniken och hade hela bilen full av sköterskor. En sköterska hade sina föräldrar med och det var speciellt att se Afrika ifrån deras frågor. Vi var påväg till en av mina favoritdagar ombord, till ögonkliniken där vi firar alla barn som har fått tillbaka sin

Mentorskap i ögonsalen
lördag 9 mars 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

En av de roligast och viktigaste uppgifter vi har ombord är att träna andra. Mentorskap är en viktig roll för att andra ska träna fler. 2010 så fick Dr Abram Wodome ( höger i bild) chansen att bli en gråstarr kirurg ombord. Dr Glenn Strauss var hans mentor, som idag har tränat över 60