A place to call home, Hemma igen!
fredag 10 maj 2019 - Forshaga, Värmlands län, Sverige

Jag har varit hemma ett par veckor nu och jag har hunnit reflektera över min resa och hunnit vilat mycket. Det har varit skönt att komma hem igen, och jag har flera platser som kan kalla hem. När jag skrev på facebook att jag var hemma, så trodde någon att jag var i Västerbotten.. det kunde

Bekräfta andra med ordet Shalom
torsdag 2 maj 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Jag fick ett vykort av en vän en gång, där det stod ” jag önskar dig all världens rika välsignelser som bara Gud kan ge” Jag blev helt tagen och tänkte att det finns ju ingen bättre önskan än att få en önskan om rika välsignelser från Gud. När jag var barn, så tog vi alltid i

Glad påsk från Africa Mercy
fredag 19 april 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

En liten PåskhälsningTiden går fort och nu jag har bara en vecka kvar ombord innan jag åker hemåt. Idag är det långfredag och vi tänker extra mycket på Jesu sista måltid med sina lärjungar och hur han fick offra sitt liv på ett kors. Påsken här på skeppet brukar vara mycket fin. Vår

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Firar barnen som fått igen synen..
fredag 15 mars 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Jag körde iväg till ögonkliniken och hade hela bilen full av sköterskor. En sköterska hade sina föräldrar med och det var speciellt att se Afrika ifrån deras frågor. Vi var påväg till en av mina favoritdagar ombord, till ögonkliniken där vi firar alla barn som har fått tillbaka sin

Mentorskap i ögonsalen
lördag 9 mars 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

En av de roligast och viktigaste uppgifter vi har ombord är att träna andra. Mentorskap är en viktig roll för att andra ska träna fler. 2010 så fick Dr Abram Wodome ( höger i bild) chansen att bli en gråstarr kirurg ombord. Dr Glenn Strauss var hans mentor, som idag har tränat över 60

Weekend på Kassa island
söndag 10 februari 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

I helgen tog jag ledigt och bad en av mina aftikanska vänner att bokade två små hus på en ö och en båt från hamnen där Mercy Ships står. Moise var i tid och han gick ner med oss till båten och bekräftade resan. Båtturen tog ca 30 min och ibland gungade det regält, men jag tycker bara

Två veckor.
söndag 20 januari 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Jag har varit ombord över två veckor nu och tiden går fort. Alla resor är olika, platsen är olika men denna gång återvänder jag till ett land som jag varit i förut, Guinea. Jag var här 2012, men det ser mycket annorlunda ut nu. Det var ett land som drabbades av Ebola 2014 och de misste

Kaasa island
lördag 19 januari 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Idag åkte vi ut med en träbåt ut till en ö, ett fantastiskt ställe som jag besökte för 6 år sedan. Denna ö såg precis ut som den gjorde, ett fantastiskt litet paradis, en ren och fin strand och inget skräp. Jag åkte hit med ett gäng vänner, vi fyllde en stor båt och åkte ca 20

Framme på skeppet
lördag 5 januari 2019 - Conakry, Conakry, Guinea

Det var med stor lättnad och glädje som jag såg skeppet igen, det låg på samma plats i hamnen som 2012. Jag gick upp för brygga och in i skeppet, fick hjälp med de tyngsta väskorna. Jag mötte receptionisten som tog mitt samtal i onsdags och hon var otroligt lättad att se mig. Jag kommer

Nödlandning i Nouakchott
torsdag 3 januari 2019 - Nouakchott, Mauretanien

Inte visste jag var Mauritanien låg innan jag lämnade min lägenhet kl 3:30 på morgonen, inte heller att det fanns en stad som heter Nouskchott.. men nu vet jag och kommer aldrig att glömma det.I onsdags var jag med om ett lite mer spännande äventyr, sånt som man helst inte vill vara med om,