Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

måndag 7 januari 2019 - måndag 11 februari 2019 Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Hemresan
måndag 11 februari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Söndag 10 februari Sitter just nu uppe i luften o skriver detta. Har precis ätit mitt första mål mat för dagen, kyckling o ris, smörgås, bönsallad, vin, vatten o kaffe. Blev väl en bra frukost/lunch o nästan middag med. Klockan ringde vid 6 i morse o då var det strömavbrott igen.

Sista dagen i Malawi
lördag 9 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Ja, då var den kommen då, sista dagen här i Malawi. Lördag idag o då är det pannkaksfrukost. Så gott med pannkaka o nutella. Det hade börjat vräka ner regn igår kväll o fortsatt så under natten, lugnade sig lite ibland o sen vräkte det på igen. Men det hade slutat frampå

Klänningen är i huset!
fredag 8 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Gick upp runt 6 men hade då varit vaken ett bra tag innan. Fortfarande ingen ström o därför inte något vatten nu heller. Gick alltså inte att spola i toan så jag fick vänta ett tag innan jag gick dit. Isaac höll på att ta in vatten i en stor hink o fyllde på toan så jag kunde snart

Ingen outreach idag heller :(
torsdag 7 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Regnade när jag gick upp o det hade det nog gjort nästan hela natten. Avtog innan vi skulle ge oss iväg på våra aktiviteter men pga regnet så blev det inte någon tur till byn som stog i tur för att få besök idag o därför fick vi inte väga barn idag heller tyvärr. Jag, Vicky o Sina

Det bidde ingen klänning, det bidde........
onsdag 6 februari 2019 - Salima, Centrala regionen, Malawi

Onsdag o då var det mandasi till frukost igen, mums!! Jag o Vicky skulle iväg till Chisomo, förskolan som startar 8.00.Innandess så instruerade jag Andres som skulle åka till Salima tillsammans med Sina för att handla. Han skulle få ta ut lite kontanter i bankomaten, handla lite o hämta min

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

0 Bilder 10 Besökta platser 32 Dagböcker