Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

måndag 7 januari 2019 - måndag 11 februari 2019

Dag 13 av 36

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Besök i Kampala o eftermiddag vid poolen
fredag 18 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Idag var det sen frukost, inte förrän 8.30, men jag var uppe tidigt o gick upp till receptionen redan runt 6 o försökte få iväg inläggen jag samlat på mig. Vi hade bara lagt på presenningen halvvägs igår för att det skulle vara mer luftigt men under natten blåste det upp o den blåste

Ekvatorn o sen Kampala
torsdag 17 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Jag vaknade tidigt o gick upp på toa. Satt sen uppe i drygt 1 timme innan det var frukost. Benny o Thomas var också uppe. Efter frukosten så skulle de flesta iväg på en safaritur med bussen. Jag, Anne-Marie, Benny, Malin, Thomas, Ulla o Svante stannade kvar. Vi hade tagit ner presenningen o

En händelserik dag!
onsdag 16 januari 2019 - Lake Mburo

Vi sov alltså med vilda djur runt omkring oss i natt. Hade en vakt nånstans men inte precis utanför bussen som vi väl hade tänkt oss. Det hade varit både flodhästar o hyenor runt oss. De som var uppe på toa hörde ljud o tänkte sig för 2 ggr innan de kutade dit.Frukosten lagades i

Safari
tisdag 15 januari 2019 - Queen Elisabeth Park, Uganda

Idag lämnade 3 st av våra kompisar oss för att åka hem igen. Vi åt frukost o tog ner taket o sen var det dags att åka vid 7.30. Stannade efter att vi åkt en liten stund o fick våra T-shirts som vi beställt. Fortsatte sen till Kabale där vi tankade o handlade lite vatten o snacks. Sen bar

Barnhemmet Hope Uganda
måndag 14 januari 2019 - Kabale, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Idag var det sovmorgon men jag var vaken o uppe redan halv sex. Gick utanför bussen o tänkte försöka ladda upp gårdagens dagboksinlägg men det ville inte alls funka. Får väl se när det kan bli nästa gång, tror inte vi har internet på några dagar nu. Det gick i alla fall att ladda upp

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Dag 13 av 36