Sydafrika

fredag 21 december 2018 - söndag 13 januari 2019

En rundresa på östra sidan med spännande safaris och vackra vyer.

Kapstaden
fredag 11 januari 2019 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu börjar vår resa ta slut och vi är i Kapstaden. När vi närmade oss Kapstaden blev det mer och mer vinodlingar och till slut var det de enda odlingarna vi såg. Naturligtvis var vi på några vinprovningar och den druvan som är speciell för Sydafrika och som inte odlas någon annanstans

Garden Route
måndag 7 januari 2019 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi har nu flugit från Durban till Port Elizabeth och nu börjar en ny inriktning på resan utmed den vackra kustvägen ned mot Kapstaden. Vägen kallas för Garden Route för att det alltid är någon växt som blommar längs med vägen. Här är mer vild och dramatisk natur, tidigare har det mest

Thanda Game Reserve
onsdag 2 januari 2019 - St Lucia, KwaZulu-Natal, Sydafrika

Nu sitter vi på vår veranda, mitt i grönskan i Thanda reservatet.  Detta är ett helt underbart ställe där man bor i lyxiga tält långt från varandra med bara naturen som granne. Man hör många vackra fågelljud och kan se hjortdjur som nyala i buskarna eller apor i träden.  Det är ett

Kruger
tisdag 1 januari 2019 - Mpumalanga, Sydafrika

KrugerparkenVi är nu på en semesterresa i Sydafrika i 3 veckor. Resan börjar i Johannesburg och slutar i Kapstaden. Vi besökte först Soweto strax utanför Johannesburg och tittade bland annat på Mandelas hus. Sen fortsatte vi vidare mot de stora parkerna och bodde först på ett par ställen