Nya Zeeland 2019

tisdag 1 januari 2019 - fredag 25 januari 2019

Nästa Arlanda
fredag 25 januari 2019 - Bangkok, Thailand

Några timmars väntan i loungen på nästa flyg. Skönt med en halvtimmes massage. Nacke och axlar för mig och fötter och ben för Björn. Passar på att lägga in lite bilder nu när nätet är bättre. Snart hemma. Så nöjda med resan. Tänk så mycket vi har fått uppleva på tre veckor.

Hemfärd Bangkok nästa
torsdag 24 januari 2019 - Auckland Airport, Auckland, Nya Zeeland

Tors 24/1Packar det sista, dusch och frukost. Nu är det Auckland som gäller. Lämnar hyrbilen. Vi har kört 603 mil på tre veckor! Liten skada under kofångaren. Vet inte när det ska ha inträffat eller om den fanns där när vi fick bilen. Den var parkerad med fronten in på p-fickan. Det får

Hobbiton Movie Set
onsdag 23 januari 2019 - Thames, Waikato, Nya Zeeland

Ons 23/1Börjar dagen med onsen. Sedan frukost. Kaffe, te och rostat bröd med ost och marmelad. Sätter GPS:en på Hobbiton Movie Set. Ännu en solig och varm dag. Hamnar på turistkontoret i Matamata, byggt som ett hobbithus. Det går en tur om 25 minuter, 11,25. Vi hinner precis stilla hungern

Södra hemisfärens största geyser Pohutu
tisdag 22 januari 2019 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Tis 22/1 God frukost och fönsterbord. I fjärran ser vi snöklädda bergstoppar på andra sidan sjön.  Sitter inne för det blåser fortfarande rejält från sjön. Åker ner Taupo marina. Här ligger kustbevakningen och många olika turbåtar. Ett par svart svanar simmar vid slipen. Den gröna

Landet äldsta vingård Mission Estate landets största sjö Taupo
måndag 21 januari 2019 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Mån 21/1Hotellfrukost med allt man kan önska. Kör norrut mot Hawk´s Bay. Regnar ett tag. När vi kör genom Dannevike ser vi att de har vikingar överallt. En stor på taket utanför turistinformationen. Fortsätter till Napier. Här finns Nya Zeelands äldsta vingård Mission estate winery.