Back to Yellowstone!

söndag 6 januari 2019 - måndag 21 januari 2019

Dag 14 av 16

Mot west Yellowstone!
onsdag 16 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Mot West Yellowstone Vi fick lite sovmorgon i dag, frukost kl 6,30 istället för kl 6. Vi hann med en tur till Lamar Valley innan vi skulle hämtas upp med snowchoach kl 12.  I dag kom vi ett steg närmre att få se varg. Några vargskådare stod på rad och blickade upp mot en av topparna på

En solig dag i Lamar Vally!
måndag 14 januari 2019 - Yellowstone National Park, Wyoming, USA

Klockan 6,40 rullade vi in i parken. Det var mörkt, kallt och ensligt på vägen, en bil var framför oss.  Vi är på väg till Lamar Valley för att fotografera landskap i dimma. Sakta började himmelen ljusna medan vi körde på den slingriga vägen genom Black Tail och genom Lamar Vally. Det

Mot Yellostones nationalpark!
söndag 13 januari 2019 -

De stora stövlarna åkte på kändes väldigt klumpigt, och klockan 8.30 lämnade vi Bozeman. Solen sken och det var kallt. Vi fick skrapa rutor både på utsidan och insidan av bussen. Alla var lika glada och förväntansfulla.  Henrik informerade att den som såg första bisonoxen skulle bjuda

En (vilo)dag i Bozeman!
lördag 12 januari 2019 - Bozeman, Montana, USA

Det var mörkt ute när jag vaknade kl 7. – 11 grader ute och det var skönt att ligga kvar under täcket i min sköna säng. Solen steg sakta upp över klippiga bergen och färgade himmelen rosa och ljusblå. Kl 8 mötte vi Henrik för att äta frukost. Det blev en väldigt amerikansk frukost

Etapp 2, vi styr kosan mot Bozeman!
fredag 11 januari 2019 - Bozeman, Montana, USA

Vaknade som vanligt klockan 5 på morgonen fast kunde somna om och sov enda till kl 7,30. Denna morgonen var det tyst i huset och jag smög upp, kokade tre, rosta en english muffin och satte mig nere i tvrummet. Solen sken och det var kallt ute.Började titta på mina bilder från gårdagens besök