2019 Caribien

tisdag 8 januari 2019 - söndag 20 januari 2019

3 nätter i Miami, S Beach. Den 12 går vi på kryssning ut i Caribien. MSC Seaside heter skeppet. Med mig har jag väninna Helene fr Göteborg

Hemresa
lördag 19 januari 2019 - Låstad, Västra Götalands län, Sverige

Miami möte mig med härligt sitta ute på däck äta frukost väder..allt medans värmen steg Ca 09 var det avstigning..det var lång kö och hela proceduren tog en timma. Trist. men det är ju så det är. Väntade på shuttlebussen ut till flygplatsen, gav upp e ca 30 min och tog en taxi. Kstnad

Ann Beutler
Viva Mexico
torsdag 17 januari 2019 - Delstaten Mexiko, Mexiko

Här kom vi till Costa maya där jag varit med Alexander 2012, Denna gång hade jag bokat en plats hos Jamie, En mindre restaurang med solstolar och skugga, precis vid vattnet, samt fritt internet..nästan det viktigaste av allt hahaTog taxi dit 8 dollar enkel..kunde ha delat med andra,, men alltid

Sjödag
onsdag 16 januari 2019 -

Startade som vanligt med en timma gym Det är en stor fördel att ha ett gym en trappa ner från hytten. En av de bättre sakerna med kryssning. Dagen förflöt med mat och gott vin Vi hade även en  tävling i casionot En man i min grupp Cruise critics ordnade den. Insatsen  var 20 dollar per

På håret
tisdag 15 januari 2019 - Caymanöarna

Här hade jag hemifrån bokat en utflykt  Stingrockor snorkling sjöstjärnor.Det var ytterst nära att jag inte kom med på den. MSC Seawind kunde inte lägga till vid kaj här, utan tenderbåtar andvänds för att frakta passagerna till land. Biljetter till det kunde börja hämats halv 8. Jag

Nu blir det landstigning
måndag 14 januari 2019 - Jamaica

Här hade jag på egen hand bokat en lokal arrangör Karandas tours. Jamaica mötte mig med sol och det mest klarturkosblåa vatten jag någonsin sett. Makalöst! Båten kunde lägga intill vid kaj och det var kort sträcka att gå till kontrollen Där stod en reprensetant och väntade på oss Mkt