Föräldralediga tillsammans

onsdag 9 januari 2019 - onsdag 31 juli 2019 Föräldralediga tillsammans

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Köpmangatan 10
onsdag 31 juli 2019 - Luleå, Norrbottens län, Sverige

Nu har vi kommit tillbaka till Luleå. Det känns inte riktigt som hemma än. Vi måste packa upp och in alla våra saker, barnsäkra, fixa Svantes rum.Känslan i magen när man tog den vanliga avfarten från E4an, in mot Bergnäset, var stor. Hela resan svindlade förbi, och nu var vi tillbaka

Ett halvår senare
onsdag 17 juli 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

För ett halvår sen körde vi ut ur Sverige och in i Danmark. Nu rullade vi av färjan från Vasa i Finland, till hamnen och industriområdet utanför Umeå. P3 spelas på radion. Något jetlaggade efter Estland- och Finlandstiden och tycker atr det är en timme senare. Sverige. Skönt. På väg

På väg norrut
söndag 7 juli 2019 - Pärnu, Pärnu län, Estland

Åkt genom Tjeckien, Polen och Lettland. På väg mot Ösel för lite sommarsemester med 17 grader och moln. Vi har laddat ned några sommar-program. Gulliga boenden på landsbygden, med höns och egna ägg, hallon och smultron och allt på polska. Skitvarmt förut, nu lite mer vettiga temp.

Hejdå huset!
söndag 30 juni 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Hejdå huset! Hejdå JUFA! Hejdå Kempten! Nu far vi.

En vecka kvar.
tisdag 25 juni 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Bara en vecka kvar. På söndag åker vi.Jag skulle vilja gå upp på Grünten, bada i bastusarna och klättra i boulderhallen igen, innan vi åker hem.Får se vad jag lyckas med. Det ska bli 30C plus hela veckan. På onsdag fyller Svante 1 år! Hans mormor och morfar är här och hänger tills på