onsdag 9 januari 2019 - söndag 14 juli 2019

Dag 103 av 187

Föräldralediga tillsammans

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Påsklov i Allgäu ("Allgoj")
lördag 20 april 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Påsklov!April har delvis haft aprilväder med lite regn och snö. Men hela påsklovet ska det va typ 20 plusgrader och sol.Vi gick på promenad längs en cool bäck häromdan. Blev nästan lite förvånade när det fortfarande låg fält med snö på skuggsidorna här och var.Med min tyska går

Fullt hus
fredag 29 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Svantes Mormor och Morfar har hängt med oss i en vecka. Även Moster Elin var här några dar. Vi utforskade kullarna och bergen, gick ett varv på stan och åt tyska korvar med surkål. Vi gick på teater och turistade på sagoslott. Spanade på grodor, fåglar och hundar i närområdet. Även

Äntligen vardag!
onsdag 6 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Äntligen vardag! Jobbar ca 7.30-14.30, med fika och lunch. Fredagar brukar man kunna gå hem vid 12-12.30. Fantastisk tant lagar lunch med kärlek i tis-tors för en billig penning.Johan och Svante hittar till stan, öppna förskolan och den närmsta utsiktspunkten uppe på Marieberg.Jag har gjort

Senast aktiv - från Tyskland
Roar oss i krokarna kring Kempten
söndag 24 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Det är ansträngande med tre-dagars helg. Inte alltid man orkar roa sig tre dagar i sträck.Jag hostar lite fortfarande, men känner mig rätt frisk.Har gått klätterkurs med topprep på grann-anläggningen. Noga med att berätta om säkerheten, bra på roliga lekar på klätterväggen. Några

Allt nytt
måndag 11 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Nytt hus, ny stad, nytt land, nytt språk, nytt jobb, ny mataffär. Efter en månad i bil. Vi håller nog fortfarande på att landa lite. Väldigt fint här, bergsutsikt överallt och dagsljus i överflöd (jämför med Norrbotten i januari). Flera gulliga bäckar och promenadvägar utanför

Dag 103 av 187
122 Bilder 11 Besökta platser 14 Dagböcker