Föräldralediga tillsammans

onsdag 9 januari 2019 - söndag 14 juli 2019

Dag 38 av 187

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Allt nytt
måndag 11 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Nytt hus, ny stad, nytt land, nytt språk, nytt jobb, ny mataffär. Efter en månad i bil. Vi håller nog fortfarande på att landa lite. Väldigt fint här, bergsutsikt överallt och dagsljus i överflöd (jämför med Norrbotten i januari). Flera gulliga bäckar och promenadvägar utanför

Roadtripavslut
torsdag 31 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

I Italien får man kissa gratis. I Tyskland kostar det minst 0,5 €. Lärdom från vägarna!Vanten kan stå själv. Det är ganska lätt. När man har nåt att hålla i och dra sig upp. Har därmed även trillat omkull.Inte kär i Rom. Stort och skitigt. Fin konst och så, men svåråtkomligt

Vårlikt i fina berg
måndag 28 januari 2019 - Rom, Lazio, Italien

Bodde i bergen i dagarna tre. Vi googlade vart det skulle vara varmast och soligast. Vi hamnade i en bergsby i norra Toscana. I Casoli, ovanför Camaiore, just norr om Pisa. Bodde i egen minilägenhet i Fabios house. 10 grader och sol, som beställt. Det var mest sol och vårvarmt, men på

Skojade inte om bergsby!
torsdag 24 januari 2019 - Toscana, Italien

To be continued.

Roadtrip - in i Italien
onsdag 23 januari 2019 - Verona, Veneto, Italien

Vi mellanlandade i Kempten. Gjorde ett kort stopp på reningsverket. Träffade min chef, Dr Z, administrationstanten, amerikanen, praktikanten, samt sa hej till processgubbarna och teknikerna. Dr Z hade bla spenderat en semester i Sverige i Östersund!Vi åt lunch på första bästa ställe i

Föräldralediga tillsammans

Dag 38 av 187