torsdag 10 januari 2019 - söndag 26 maj 2019

Dag 69 av 137

Amerika't från nord till syd

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

Colombia och karneval!!
fredag 15 mars 2019 - Barranquilla

Hej kära vänner! Hoppas ni firade fössta tossdan i mass med god tårta och att mars överlag startat bra. Själv har jag hunnit vara lite över två veckor nu i Colombia och hittills är jag inte besviken över landet, men det trodde jag inte heller. Anlände som sagt rätt sent till mitt hostel

Tayrona National Park & Colombian desert
fredag 15 mars 2019 - La Guajira, Colombia

Hej alla mina kära dagboksläsare! Here we go again, shit va tiden går fort ändå, men det är väl så när man har roligt på vägen. Fortsatt i Colombia och ska ju börja berätta om mitt äventyr i Tayrona National park bland annat. Så tanken var att dagen därpå gå in i nationalparken,

Vulkanbestigning samt hippievecka!
måndag 25 februari 2019 - San Marcos La Laguna, Sololá, Guatemala

Halloj! Skriver igen för att komma ikapp mig lite då ytterligare en vecka hunnit gå sen jag slutade skolan. Har både bestigit en nästan 4000m hög vulkan samt spenderat några dagar vid olika små charmiga byar vid sjön Atitlan. Så förra helgen ringde klockan tidigt för min sista måltid

Senast aktiv - från Cartagena de Indias, Bolívar, Colombia
Spanska & salsa- win win!
fredag 22 februari 2019 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Hej alla kära dagboksläsare! Nu har det varit dåligt med uppdatering från mig det sista men har nu hunnit med 2 rätt intensiva veckor i Antigua och tagit mig vidare upp mot Lake atitlan som är en stor sjö omringad av massa vulkaner och mysiga små byar. Men jag börjar som alltid där jag

Senast aktiv - från Cartagena de Indias, Bolívar, Colombia
In the jungle the mighty jungle 🐒

Hallå kyliga Sverige! Känns så konstigt att vintern slått till på allvar och själv går man i linne och kjol. Sorry men ren fakta. Dock sitter jag i bussen på väg mot Antigua nu och där kan temperaturen gå ner till runt 10grader på nätterna vilket känns sjukt kallt just nu. Men i

Dag 69 av 137
0 Bilder 7 Besökta platser 8 Dagböcker