Amerika't från nord till syd

torsdag 10 januari 2019 - tisdag 2 april 2019 Amerika't från nord till syd

Halloj kära resedagboken! Tänka sig, jag är tillbaka. Länderna börjar fyllas på men jag har fortsatt mycket kvar. Och efter ett par år på resande fot nu både i nöje och jobb kände jag att jag borde passa på att göra en sista långresa. (Vi kan ju tro att det blir så iallafall). Inget jobb och ingen lägenhet när jag kom hem så tänkte jag lika bra att köra på denna tripp också. Så nu startar jag med ett kort stopp i USA och Fort Lauderdale innan jag åker vidare till Cancun i Mexico. Därefter är pappret blankt för denna resa ska gå i flexibilitetens tecken och bli som det blir. Målet är att lära mig spanska och dansa salsa, i övrigt bara se och upptäcka så mycket som möjligt. Med blandade känslor lämnade jag kära Sverige bakom mig återigen, och det blir aldrig lättare att säga hejdå till nära och kära. Speciellt inte till min älskade mormor som jag inte vet om jag får se vid liv igen. Men jag vet att hon kämpar på så länge hon orkar! Så jag hoppas att de som vill är med och läser om mitt nästa äventyr så ska jag försöka uppdatera så ofta jag hinner!

Kaffe, Salsa och sen Sverige!
onsdag 3 april 2019 - Cali, Valle del Cauca, Colombia

Hej alla! Då var det då dags för mig att knyta ihop säcken för denna gång. Min sista tid i Colombia och för denna resa har nått sitt slut. Nu väntar bara hemresan som dock skulle varit igår men som dessvärre blev uppskjuten till idag. Så nu hoppas vi allt flyter på som det ska så jag

Mormor ❤
torsdag 28 mars 2019 - Cartagena de Indias, Bolívar, Colombia

Hej mina kära läsare! Det är med sorg jag startar detta inlägg då dagen efter jag kommit tillbaka från öknen och vi satte oss på buss från Riohacha till Cartagena, som samtalet jag länge befarat kom. Mamma bad mig ringa och jag förstod direkt vad det handlade om. Min älskade mormor hade

Colombia och karneval!!
fredag 15 mars 2019 -

Hej kära vänner! Hoppas ni firade fössta tossdan i mass med god tårta och att mars överlag startat bra. Själv har jag hunnit vara lite över två veckor nu i Colombia och hittills är jag inte besviken över landet, men det trodde jag inte heller. Anlände som sagt rätt sent till mitt hostel

Tayrona National Park & Colombian desert
fredag 15 mars 2019 - La Guajira, Colombia

Hej alla mina kära dagboksläsare! Here we go again, shit va tiden går fort ändå, men det är väl så när man har roligt på vägen. Fortsatt i Colombia och ska ju börja berätta om mitt äventyr i Tayrona National park bland annat. Så tanken var att dagen därpå gå in i nationalparken,

Vulkanbestigning samt hippievecka!
måndag 25 februari 2019 - San Marcos La Laguna, Sololá, Guatemala

Halloj! Skriver igen för att komma ikapp mig lite då ytterligare en vecka hunnit gå sen jag slutade skolan. Har både bestigit en nästan 4000m hög vulkan samt spenderat några dagar vid olika små charmiga byar vid sjön Atitlan. Så förra helgen ringde klockan tidigt för min sista måltid