söndag 3 februari 2019 - måndag 25 februari 2019

Dag 13 av 23

Sydafrika - golf- och vinresa

Den 3 februari reser vi till Sydafrika/Cape Town för en tre veckors vistelse med fokus på golf och vingårdar. Resan har vi bokat genom Golf in the Garden Route i Cape Town. Vi kommer att bo i Stellenbosch, Hermanus och Franschoek och totalt spelar vi 7 rundor på olika banor. En guidad vintur är bokad, likaså en tur till Robben Island. Får se vad vi mer kommer att hitta på!

Hermanus GK
fredag 15 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I går besökte vi Grotto Beach och unnade oss en lat dag på stranden. Men vilken strand! Härlig vit sand, enormt bred och mer än en mil lång! Vi hyrde solstolar och parasollet. Förhållandevis dyrt, 150 Rand (90 SEK) för en stol o en parasoll. Fastän där var en del del människor kände vi

Nu är vi i Hermanus!
onsdag 13 februari 2019 - Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hermanus är vackert belägen vid kusten och är känt för att vara en av världens bästa ställen för att se valar från land. Tyvärr finns här inga valar nu. De anländer normalt i september för att föda sina ungar och stannar fram till december, då de ger sig av till varmare

Robben Island - denna gången lyckades det!
tisdag 12 februari 2019 - Robben Island, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det blåste bra men turerna var inte inställda så kl 13 gick båten till Robben Island. Ön ligger ca 30 min båtresa från Cape Town och fick, på 1300-talet, sitt namn från det holländska Robben Eiland - sälön.Ön har alltid förknippats med mänskligt lidande. Redan 1636 fanns här en

De Zalze Golf Estate
måndag 11 februari 2019 -

Wow, vilken anläggning och wow, vilken bana! De Zalze Golf Estate är en golfklubb som ligger mitt i tre stora vingårdar, Kleine Zalze, Groote Zalze och De Vleie. Golfbanan kantas av vinodlingar, olivlundar och lavendelfält. Signaturhålet går över en stor sjö med massor av fåglar/ankor.

Robben Island - tyvärr inte🙁
söndag 10 februari 2019 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Biljetterna till Robben Island var bokade på nätet i god tid. Vi körde till Cape Town i förmiddags men tyvärr, turen var inställd p g a hård blåst. Kanske bäst så. Inte kul att bli sjösjuk. Vi bokade om till tisdag och begav oss på shopping-runda i Waterfront i stället. Mängder av

Dag 13 av 23
37 Bilder 5 Besökta platser 11 Dagböcker