Öliv i öst

lördag 12 januari 2019 - måndag 28 januari 2019

I år reser vi med TUI charter till Vietnam till ön Puh Quoc , där vi skall ha de skönt på en lung strand ett per kilometer söder om Duong Dong. Det är 14 år sedan vi var i Vietnam senaste, då på fast landet ,så det skall bli intressant att se vad som hänt sedan dess.

Nu går miljonärs livet mot sitt slut
fredag 25 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Här i Vietnam så går man ,utan att blinka, omkring med en mille på fickan när man går ut på kvällen , en middag kostar ju nästan en halv .Nu är det dock i Vietnamesika Dong(VDN)där en mille motsvarar ca 450 SEKDvs näst intil monopol pengar.Vi har fått i oss massa god mat och lapat

Drog dit pepparn växer
onsdag 23 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Igår tog vi en tur på öns södra ända och besökte en fiskeby som var rätt intetsägande , vidare till ett ställle där gjorde fisksås, som inte luktade så gott fast ej så illa som vi befarat.Hann med en pärlodling resp ett tempel å slutligen kom vi dit pepparn växer.Tydligen skall 1/3

Efter regn kommer sol
måndag 21 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Besöket på natt marknaden var en intressant upplevelse ,där vissa nya partytrick visades.tex att stoppa in en lång smal grön orm i varje näsborre och dra in så de kom ut genom munnen😳 Den kille har nog inga problem med bihåleinflammation!Nattmarknaden var precis vid fiskehamnen, så vi

Vår nuvarande boende nr 18 så klart
fredag 18 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Haft några dagar med soldis men nu  är svetsens låga på för fullt igenVi har knallat runt lite på bygatan precis ovanför där vi bor på kvällarna , men i kväll tänkte vi dra in till stan å gå på natt marknad å se vad den har å erbjuda.Önskar er alla en trevlig helg

Färska vårrullar
onsdag 16 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har vi varit här några dagar å börjar hitta de bra middags resturangerna I natt var det blixtar å dunder men nu är solen tillbaka , trots lite soldis , så är det 30 grader å vattnet svalkar knappt. Nu har vi rymt från solsängen å sitter på hotellets strand resturang å äter lunch