Adelaide

söndag 27 januari 2019 - söndag 23 februari 2020

Dag 115 av 393

Innes National Park
lördag 27 april 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Här kommer ett litet inlägg då vi lite hastigt och lustigt åkte ut på en liten weekend (fast mitt i veckan) till York Peninsula!Hela familjen blev inbjuden av Brent, en kollega till Olle, till hans sommarstuga i Port Vincent (ca 2,5 timmes bilfärd bort). Efter lite schema-justeringar för

Kangaroo Island
tisdag 16 april 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Hösten är här med lite svalare dagar och nätter. Det kommer fortfarande dagar med temperaturer på 30 grader, men oftast är det runt 20. Så långbyxorna har plockats fram ur garderoben.Föregående helg var vi på Kangaroo Island, en ö som hela familjen fastande för! Men innan jag

2:a månaden
fredag 15 mars 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har det gått några veckor och vi har hunnit med lite olika spännande saker och utflykter! Vi har upplevt värmebölja, vinprovning, bergbestigning, flera olika stränder, födelsedag och mycket annat skoj! Dessutom har vi vardagen som bara i sig är ett litet äventyr…Värmeböljan

Skola varvat med utflykter
onsdag 20 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Dags att skriva lite igen nu när vi har varit på några utflykter.Vi lyckades pricka in en sval dag att åka till Cleland nationalpark där det utlovades djurmatning, och det stämde. Vi började dock med att få komma nära en Koala (som jag tror hette Eve), henne fick man klappa lite.

Vardagen skall ta form
onsdag 6 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har vi bott i Adelaide knappt två veckor. Skolan har börjat för barnen och Olle har börjat på sitt jobb. Hur har då den första tiden varit? Jo, den har haft sina ups and downs kan man säga.Glenelg Primary School är en ganska stor men väldigt trevlig skola.  En stor skolgård med