Adelaide

söndag 27 januari 2019 - söndag 1 mars 2020

Dag 52 av 400

2:a månaden
fredag 15 mars 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har det gått några veckor och vi har hunnit med lite olika spännande saker och utflykter! Vi har upplevt värmebölja, vinprovning, bergbestigning, flera olika stränder, födelsedag och mycket annat skoj! Dessutom har vi vardagen som bara i sig är ett litet äventyr…Värmeböljan

Skola varvat med utflykter
onsdag 20 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Dags att skriva lite igen nu när vi har varit på några utflykter.Vi lyckades pricka in en sval dag att åka till Cleland nationalpark där det utlovades djurmatning, och det stämde. Vi började dock med att få komma nära en Koala (som jag tror hette Eve), henne fick man klappa lite.

Vardagen skall ta form
onsdag 6 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har vi bott i Adelaide knappt två veckor. Skolan har börjat för barnen och Olle har börjat på sitt jobb. Hur har då den första tiden varit? Jo, den har haft sina ups and downs kan man säga.Glenelg Primary School är en ganska stor men väldigt trevlig skola.  En stor skolgård med

Äntligen framme!
måndag 28 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Efter en gropig och studsig flygresa så kom vi då äntligen fram till Adelaide igår. Efter en värmebölja här då det varit över 46 grader varmt var det nu enbart svala 17 grader på morgonen. Skönt tyckte vi!Arvid och Emilia var oerhört sjyssta som hämtade upp oss på flygplatsen i

Sista dagarna på Bali
lördag 26 januari 2019 - Bali, Indonesien

Hej!Då vädret varit minst sagt ostadigt på Bali de senaste dagarna har det varit svårt att göra något annat än att hålla sig nära hotellet.Vi hann dock med en sväng in till Nusa Dua där vi tittade på fenomenet Waterblow. Vattnet har gröpt ur stora fåror i berget där det blir