Exmouth, Cape Range och Coral Bay
fredag 6 december 2019 - Exmouth, Western Australia, Australien

Western Australia… vilken plats plats på jorden! Nyss hemkomna till Adelaide försöker vi smälta alla våra intryck.Vår resa började med att flyga till Exmouth med en mellanlandning i Perth. Väl i Exmouth bodde vi fint i hus de första två nätterna. Vi åt gott och planerade inför veckan

Sydney och Hamilton Island
lördag 28 september 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Här kommer ett sammandrag från vår resa på östkusten!Den här resan bokades ungefär när vår resa till the Red Center var aktuell, och vi tänkte då att vi nog ville ha en resa med lite mindre bilåkning och lite mera lyx…Vi startade upp med att på fredagkvällen flyga till Sydney.

The Red Center
tisdag 2 juli 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Vi är nu nyss hemkomna från vår veckolånga resa i The Red Center. En spektakulär vecka!Vi började med att flyga till Alice Springs på söndagsförmiddagen. Eftermiddagen gick åt till att hämta vår hyrbil; en land cruiser 4 WD med ett rooftoptent, sovsäckar, gaskök, lampa, div.

Innes National Park
lördag 27 april 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Här kommer ett litet inlägg då vi lite hastigt och lustigt åkte ut på en liten weekend (fast mitt i veckan) till York Peninsula!Hela familjen blev inbjuden av Brent, en kollega till Olle, till hans sommarstuga i Port Vincent (ca 2,5 timmes bilfärd bort). Efter lite schema-justeringar för

Kangaroo Island
tisdag 16 april 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Hösten är här med lite svalare dagar och nätter. Det kommer fortfarande dagar med temperaturer på 30 grader, men oftast är det runt 20. Så långbyxorna har plockats fram ur garderoben.Föregående helg var vi på Kangaroo Island, en ö som hela familjen fastande för! Men innan jag

2:a månaden
fredag 15 mars 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har det gått några veckor och vi har hunnit med lite olika spännande saker och utflykter! Vi har upplevt värmebölja, vinprovning, bergbestigning, flera olika stränder, födelsedag och mycket annat skoj! Dessutom har vi vardagen som bara i sig är ett litet äventyr…Värmeböljan

Skola varvat med utflykter
onsdag 20 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Dags att skriva lite igen nu när vi har varit på några utflykter.Vi lyckades pricka in en sval dag att åka till Cleland nationalpark där det utlovades djurmatning, och det stämde. Vi började dock med att få komma nära en Koala (som jag tror hette Eve), henne fick man klappa lite.

Vardagen skall ta form
onsdag 6 februari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej,Nu har vi bott i Adelaide knappt två veckor. Skolan har börjat för barnen och Olle har börjat på sitt jobb. Hur har då den första tiden varit? Jo, den har haft sina ups and downs kan man säga.Glenelg Primary School är en ganska stor men väldigt trevlig skola.  En stor skolgård med

Äntligen framme!
måndag 28 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Hej!Efter en gropig och studsig flygresa så kom vi då äntligen fram till Adelaide igår. Efter en värmebölja här då det varit över 46 grader varmt var det nu enbart svala 17 grader på morgonen. Skönt tyckte vi!Arvid och Emilia var oerhört sjyssta som hämtade upp oss på flygplatsen i

Sista dagarna på Bali
lördag 26 januari 2019 - Bali, Indonesien

Hej!Då vädret varit minst sagt ostadigt på Bali de senaste dagarna har det varit svårt att göra något annat än att hålla sig nära hotellet.Vi hann dock med en sväng in till Nusa Dua där vi tittade på fenomenet Waterblow. Vattnet har gröpt ur stora fåror i berget där det blir