Relax i Asien

tisdag 29 januari 2019 - måndag 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

ö-hopp och snorkeltur
tisdag 12 februari 2019 -

Gjorde en dagstur igen. Besökte 2 öar varav Guhli var den vackraste. Gjorde stopp på sandbank och snorklade på rev ute i havet. En supeŕkul Brasilianska var med och spelade. Skrattade åt allt och allt var super tyckte hon. Själv tyckte jag reven såg lite trötta ut...tyvärr.På kvällen

solsken o dykning
måndag 11 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Solade på förmiddagen. Gick ut till sandbanken som är en bit ut i vattnet.På eftermiddagen gjorde jag ett dyk. Rätt lätt, men mitt första vrakdyk...Dök genom grotta först. Såg inga märkvärdigare djur än fiskar av alla möjliga slag. Testade hur min nya kamera fungerar under vattnet.

lyxig dag på resort
söndag 10 februari 2019 -

Kostade på mig en heldag på resort. Det var det värt. Solstolar och beachhandduk var ju en sak. Men gratis drinkar, hur många man ville, solsken, lunch med superbra dessertbord. Kaffe o drycker gjorde sitt till. Bra snorkling medmycke fisk. Såg en liten haj - Max 1 meter från strandkanten,

Bästa dyken
lördag 9 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Har gjort de bästa dyken i mitt liv. Så galet vackert. Kanoniskt. Hajar, sköldpaddor, rockor, alla supervackra fiskar i alla färger. Alla fula fiskar som parrotfish och gigantiska napoleonfisken. Stor var även de humrar som lurade under korallerna. Såg bläckfisk och muränor. Efter dyker

Åska o regn
fredag 8 februari 2019 - Maafushi, North Central Province, Maldiverna

Vaknade mitt i natten av rejäla åskknallar och blixtar. Det spöregnade och med plåttak över rummet är det omöjligt att sova. Åskan pågick även på förmiddagen. Jag gick ut vid lunchtid då det fortfarande var helgrått, men regnet hade avtagit. På beachen var det ändå redan fullt.