Rundresa på Sri Lanka!

fredag 1 februari 2019 - måndag 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

Hemma igen.....
måndag 18 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Ja, nu har vi landat i verkligheten igen. Jisses vad snabbt det byts från sol, värme och palmer, till småkyligt, disigt och vardag. Tvättkorgen är överfull och första omgången ligger och snurrar i tvättmaskinen.Hemresan har gått bra, men från att vi lämnade hotellet, tills vi klev

Det närmar sig....
lördag 16 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

.....med stormsteg. Hemresan 😩 Men oj vilken resa vi har haft 😁 Nu sitter vi med en öl på balkongen, efter en ganska lång dag under palmerna vid stranden. Vi var ute tidigt i dag, så det har nästan varit risk för liggsår. Fast, en promenad i den mjuka sanden har vi ändå klarat av,

Hikkaduwa
fredag 15 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har nog inte sagt så mycket om personalen på hotellet. De är alla väldigt trevliga och hjälpsamma, och problemen i köket härom kvällen är spårlöst borta. Men nåt var det just den kvällen. Hur som helst, bakom ett stort skrivbord i entrén sitter en lite mer finklädd ung man och han

I dag är det........
torsdag 14 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

❤️Alla Hjärtans dag!Hjärtliga hälsningar till alla våra följare. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Flesta bilder i kameran
onsdag 13 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

🎶 En papaya coconut, 🎵 lata dar i solen.......Ja ungefär så är det, lata dagar och goda frukter. Jättegod mat på hotellet, färsk fruk, färskpressad juice, oftast trerätters, och gott öl/vin. Fast i dag är vi lite spända på vad vi ska få. Det var släckt i köket när klockan var