Burma och Kambodja

torsdag 31 januari 2019 - tisdag 5 mars 2019

Dag 16 av 34

Ytterligare en dag i Yangon
torsdag 14 februari 2019 - Rangoon, Myanmar (a)

Idag fick vi klara oss utan Jan som blev kvar i sängen med magknip. Som tur var kände han sig bättre när vi kom tillbaka vid halv två.Första stoppet idag var vid Kyauk Htat Gyipagoden med en liggande budda som är 66 meter lång. Det fanns också 55 små buddor som var och en visade en av

Yangon
onsdag 13 februari 2019 - Rangoon, Myanmar (a)

ÖIdag flög vi från Heho som är orten och flygplatsen närmast Inlesjön. Framme i Yangon blev vi hämtade och körda till hotellet, checkade in och åkte iväg och åt lunch.Efter lunch blev det nationalmuseum, fanns en del intressant att se. Bland annat kläder från de olika folkslagen som

Mycket bilåkande
tisdag 12 februari 2019 - Nyaungshwe, Shan, Myanmar (a)

Efter frukost blev vi hämtade med båt för att åter få torra land under våra fötter. Vi checkade in på vårt nya hotell och fortsatte sedan till Kakku. En färd på nästan två och en halvtimme. För att överhuvudtaget få åka dit var vi tvungna att ha med en lokal guide. En tjej som nog

Inle lake en dag till
måndag 11 februari 2019 -

Idag började vi dagen på ett ställe där det fanns kvinnor som hade en spiral runt halsen och den var tung. Det måste vara fruktansvärt obekvämt. Därefter fortsatte vi till en silversmed, det finns en hel del av dem här. De fick silvret från bergen häromkring. Klumparna innehöll både

Inlesjön
söndag 10 februari 2019 -

En och en halvtimmes bilresa sen kom vi fram till Nyaung Shwe, där vi besökte ett kloster helt byggt i teak, Shwe Yaunghwe Kyaung. Där var unga munkar som gick i klosterskola.Därefter åkte vi ner till en kanal, 5,5 km lång. På den åkte vi med en longtailbåt ut på Inlesjön som bebos av