Burma och Kambodja

torsdag 31 januari 2019 - tisdag 5 mars 2019

Sista utflykten för den här gången
lördag 2 mars 2019 -

Idag åkte vi cirka en och halv timme nordöst om Siem Reap till det heliga berget Kulen. Första stoppet var vid ett väldigt fint vattenfall. Från vattenfallet och uppströms fanns nästan 1000 år gamla uthuggna mönster i botten av floden som består av sandsten. Tillägnade den hinduiska

Kambodjas största sjö
fredag 1 mars 2019 -

Vi blev hämtade strax efter halvåtta och tillsammans med fyra andra körde vi mot Tonle Sap lake som är Kambodjas största sjö, elva mil lång och åtta mil bred. Innan vi kom dit stannade vi till och gick en runda på en marknad, där de sålde mycket fisk, men även grönsaker, kött, kläder

Angkor
torsdag 28 februari 2019 - Siem Reap, Kambodja

Vi blev hämtade klockan åtta för att se tempelområdet Angkor varav Angkor Wat är en del och det största templet.Vi började med att åka och köpa biljetter med vår bild på. Första stoppet i området blev Angkor Thom ett område med flera tempel och en elefantterasse. Det är väldigt

Framme i Siem Reap
onsdag 27 februari 2019 - Siem Reap, Kambodja

Framme efter flygning från Yangon via Bangkok till Siem Reap. Det har varit en dag med en del strul. Vi köpte en flaska vin från Myanmar för att kunna bjuda våra medresenärer hemma, men när Jan öppnade ryggsäcken rann det från den. Innan dess på flygplatsen saknades vårt bagage. Varma

Åter i Yangon
tisdag 26 februari 2019 - Rangoon, Myanmar (a)

Dagen började med en promenad längs stranden och nu är det bevisat att det har funnits sjöjungfruarna. Vi hittade en förstenad på en stor sten.Vi hann också med några timmar på altanen innan vi begav oss till flygplatsen. Det blev en rundtur med flyg Thandwe, Sittwe och sen Yangon. Hade