Hemma
tisdag 19 februari 2019 - Billesholm, Skåne län, Sverige

Så Var vi då hemma efter en fantastisk resa med Gertrud och Nisse, vi har haft sol, sol, och åter sol och varmt, det har regnat endast en förmiddag och en kväll på 21 dagar, Vi har gjort rafting( efterlängtat av mamma ) vi har snorklat med sköldpaddor, vi har försökt snorkla med Mantor,

En djävel
lördag 16 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Här ska knådas, ”STRONG MASSAGE and two hours ” säger jag till den lilla kraftfulla tjejen, där jag ligger på slaktbänken, och hon knådar aaaaaah här somnar jag INTE, de va en djävel till att knåda, jag kommer att va full av blåmärke imorgon, där fick jag så jag teg.Mamma hade

Forsränning
fredag 15 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Då var det äntligen dax, Det mamma pratat om på hela resan och långt innan, RAFTING. Efter att provat till flytväst och hjälm börjar vi den långa vandringen mot floden, först över risfält sedan nedför trappor och inte vilka trappor som helst vissa 40cm höga vissa bara 10cm och våta

Barong
torsdag 14 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Poolhäng hela förmiddagen fram till klockan ett, shuttelbuss ner till city för massage 90 minuter alla fyra, jag somna så klart, trots ett intensivt knådande från MASSÖSEN.Nu var vi väl värda resans första longdrink, R och L Long Iland och G och N Mojito.Middagsdax, restaurang med vita

Cat poo chino
onsdag 13 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

Made är dagens chaufför, han ska köra oss i sin nya Toyota till fem olika sevärdheter norr om Ubud. Första stopp en terass odling av ris, imponerande stor, drivs av 14 familjer. Mamma och jag går ner för de hala trapporna, ibland lersteg, mellan de små ris ” fälten”,  upp igen, för

Utforska
tisdag 12 februari 2019 - Ubud, Bali, Indonesien

idag var det dax att utforska Ubud centrum, stan där vårt hotell ligger, det ligger precis i utkanten och helt perfekt. Åker shuttle bus in till stan, 5 minuter, buss och buss det är en vanlig personbil. Vi börjar i ett tempel, vandrar vidare på  Monkey Forrest road, mycket shoppar och

Misstake
måndag 11 februari 2019 -

Killarna vada ut till den lilla transferbåten mellan Gili Meno och Gili Trawangan med våra väskor på huvudena, det var lågvatten, vi fick vada efter. Tio minuter tog båtturen till Gili T , dax för incheckning hos färjekompaniet, vi var mycket tidiga, som tur var,”Det är en öppen

JAAAAA
söndag 10 februari 2019 -

Efter Nisses och min snorkeltur var vi ytterst tveksamma till att Gertrud och Rosa skulle göra en, det var mycket svårt komma upp i båten, Gertrud avstod men mamma ville provaDenna gång åkte vi ut från andra sidan ön med ett annat företag, två killar i besättningen,pengarna tillbaka om vi

Nitlott
lördag 9 februari 2019 -

Den glade cykelmagaren hyr ut cyklar hej vilt, 4 rostiga till oss, Nisse en med ballonghjul, jag en vanlig med alldeles för liten cykelkorg, får inte plats med ryggsäcken, två cyklop och snorkel krängde han också på oss.Puuuuh, 32 grader varmt i skuggan och vi trampar på i solsken på den

Fel Båt
fredag 8 februari 2019 -

Nisse o jag skulle testa hur snorklingen var, tjejerna skulle testa solstolarna, vi skulle testa bl.a. för att kolla deras utrustning och hur svårt det var att ta sig upp i båten och naturligtvis om det fanns några sköldpaddor.Efter att båten tagit sig från västra sidan av Meno, där vi