Snesegling i Karibien

söndag 3 februari 2019 - fredag 15 februari 2019

Lite segling o snorkling i Karibien.

Dag 9 - St Vincent - Bequia - Port Elizabeth
måndag 11 februari 2019 - Saint Vincent och Grenadinerna

Idag gick vi upp lite innan åtta, käkade frukost vid åtta. Vi seglade norrut mot ön Bequia. Denna segligen var inte heller så lång så vi kom in till Port Elizabet till middagstid. Vi käkade lite lunch och chillade på båten innan vi blev inkörda till stan med dingen. Vi gick längst med

Dag 8
söndag 10 februari 2019 - Saint Vincent och Grenadinerna

Vi låg kvar vid bryggan vid byn Clifton på Union Island medans vi käkade frukost och efter frukost hade vi ca en timma innan vi seglade då vi skulle fylla på vatten och göra klart båten för segling.Vi puttrade ut ur hamnen och puttrade ut till en liten sandö som endast har ett parasoll som

Dag 5 - Mustique Island
lördag 9 februari 2019 -

Idag sov jag också lite längre och gick upp strax innan frukost. Vi käkade frukost och begav oss sen. Vi hade kommit fram till St Vincent igår men vi hade inte checkat in i landet än, för att det inte fanns något hamnkontor i viken där vi låg över natten. Det gör inget för att man har

Dag 7 - Petit Tabac och Union Island
lördag 9 februari 2019 - Saint Vincent och Grenadinerna

Jag gick upp i tid för att stick ut på en snorkeltur. Målet för dagen var att försöka se rockor och helst få en sån som jag såg igår på bild. Solen hade nästan precis gått upp när jag hoppade i vattnet vid sju på morgonen. Det var en väldigt produktiv snorkeltur. Jag såg massvis

Dag 6
fredag 8 februari 2019 - Saint Vincent och Grenadinerna

Vi gick upp vid åtta och käkade frukost och gjorde båten klar för avsegling. Vi hade en slottid klockan nio för att fylla på vatten. När vi fyllt på vatten så började vi segla söderut igen. Målet för dagen är Tobago Cays.Vi seglade över öppet vatten ett par timmar sen kom vi till