Hemma igen.
tisdag 12 mars 2019 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Nu är jag hemma i kalla Sverige igen. Jag har packat upp min väska, tvättat mina kläder och plockat upp mina souvenirer.Det skönaste med att komma hem?Kaffe som smakar som riktigt kaffe ska, en dusch i vatten som inte luktar klor, att sova i sin egen säng och att ta på sig rena kläder från

Adjö Vegas.
söndag 10 mars 2019 - Las Vegas, Nevada, USA

Igår vaknade jag tidigt och kände mig stel efter bilfärden, så jag bestämde mig för att ta en promenad. Jag vandrade ner till Cirkus Cirkus igen där vi hade varit härom dagen, och stannade för kaffe på några ställen. När jag kom åter till hotellet vid 09:30 visade stegräknaren att

Grand Canyon!
fredag 8 mars 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Klockan ringde 05:50. Jag och Johan gjorde oss klara och möte upp Patric och Lotta i lobbyn 06:30, när hotellets biluthyrning öppnade. Maria valde att ha en egen dag för sig själv, eftersom hon redan gjort denna utflykt vid en tidigare resa och fortfarande är jätteförkyld. Tyvärr fanns det

Vegas, baby!
onsdag 6 mars 2019 - Las Vegas, Nevada, USA

Nu reser vi vidare. En lika märklig känsla varje gång. Det känns som att vi packar för att resa hem, och det känns märkligt nog helt okej om det vore så. Det har varit så intensivt, och vi har besökt tre olika städer och gjort så mycket. Men nu åker vi vidare till stopp #4, och det

Sista dagen i NOLA
tisdag 5 mars 2019 - New Orleans, Louisiana, USA

Imorse fick vi alla lite välförtjänt sovmorgon innan vi käkade frukost på hotellet som vanligt. Jag tog extra lång tid på mig vid frukostbuffén och njöt av yoghurt, juice, kaffe och fruktsallad. Skönt att inte behöva stressa. Efter frukosten tittade vi en stund på en av dagens många

Rollin' on the river
måndag 4 mars 2019 - New Orleans, Louisiana, USA

"Cleaned a lot of plates in MemphisPumped a lot of pane down in New OrleansBut I never saw the good side of the city'Til I hitched a ride on a river boat queenBig wheel keep on turnin'Proud Mary keep on burnin'Rollin', rollin', rollin' on the river"Idag har jag åkt ångbåt på Missisippi-floden!

St. Luice cemetary no 1
söndag 3 mars 2019 - New Orleans, Louisiana, USA

Vaknade utvilad trots sorlet från Mardi-firarna. Tur att jag hade örenproppar med mig. Hela staden pulserar dygnet runt, och det är tidvis ett öronbedövande sorl, och vi bor mitt i smeten i French Quater.Dagens huvudaktivitet var en guidad tur i French Quater och vidare till St. Luice Cemetary

Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Hejdå Orlando. Hej New Orleans!
lördag 2 mars 2019 - New Orleans, Louisiana, USA

Vi är äntligen framme i New Orleans och Mardi Gras, resans huvudnummer! ✌Vi startade vid 06:30 imorse i en vacker soluppgång, och Patric blev vår designated driver avlöst av Johan. Det blev ett snabbt stopp vid 07:00 för bensin och kaffe & smörgås till chauffören, och sedan intogs

Sista dagen i Orlando
fredag 1 mars 2019 - Orlando, Florida, USA

Imorse märktes det vid frukostbordet att alla var lite slitna. Efter en sovmorgon till 09 intogs frukost, och på förmiddagen tog vi en tur till Wallmart igen för att köpa middagsmat och fika. Sen blev det en heldag i poolen med bra musik, champagne, 12-årig rom och ett helt gäng bärs.

Universal pictures studio
torsdag 28 februari 2019 - Orlando, Florida, USA

Om Disneyworld igår var häftigt så var Universal helt outstanding. Det här var verkligen parken för oss vuxna. 😍Lite morgontrötta och slitna kom vi iväg senare än tänkt, men var ändå vid parken vid 09:30-10:00. Lotta gav till ett glädjetjut i bilen när jag på vägen visade på två