Hemma sedan två veckor!!
fredag 29 mars 2019 - Kristianstad, Skåne län, Sverige

Visst är vi hemma igen! Just idag, den 29 mars har vi nästan 15 grader varmt, det kan man kalla vårväder.Vi kom hem den 16 mars, nöjda med vår semester i sol och värme. Resten av årets resor blir i Europa! Må väl kära "medresenärer". Varma hälsningarEwa och Leo

Utflykt
onsdag 13 mars 2019 - Curaçao, Curaçao

Curacao 2019-03-10Efter lata stranddagar tyckte vi att vi ville uppleva lite av Curacao. Turligt nog talade vi med en servitris på en restaurang om vad som är värt att se. Hon åtog sig att kontakta en kille, som arbetar som guide. Snabbt hade vi chaufför/guide och bil inför morgondagen.Lite

Besök i Havsakvarium
tisdag 12 mars 2019 - Willemstad, Curaçao, Curaçao

Curacao 2019-03-07Akvariumparken ligger söder om huvudstaden, den gör mycket reklam för sig så vi beslöt att göra ett besök. Shuttlebuss ner till stan , promenad över pontonbron och minibuss ut till Mambobeach där akvariet också ligger. Längs kusten söderut finns i stort sett hus hela

Strövtåg i huvudstaden
tisdag 5 mars 2019 - Willemstad, Curaçao, Curaçao

Willemstad 2019-03-04.Heldag i Willemstad, Curacaos huvudstad. Hotellets shuttlebuss in på morgonen med stopp vid en djup vik, som delar staden i två stadsdelar (Otrobanda och Punda).En pontonbro förenar stadsdelarna för gångtrafikanter medan en jättehög bro längre in i viken ger

På ny ö
måndag 4 mars 2019 - Curaçao, Curaçao

Curacao 2019-03-03.Så har vi gjort ö-byte. Flygplanet kom inte upp på marschhöjd förrän det var dags för inflygningen, ca 30 minuter tog det hela. Inte gungade det heller (kurasao uttalas det, i Sverige använder vi naturligtvis Povels uttal!). Curacao ser lite grönare ut från luften än

Norrut
onsdag 27 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-26.Idag beslöt vi att göra en utflykt till öns norra spets. Lokalbussen blev färdmedlet igen. Oranjestad är i det närmaste, via industriområden hopkopplat med hotellområdena, som finns på nordöstra sidan. Eagle Beach kommer först( dit gick vi häromdagen) och där ligger

Utflykt söderut.
tisdag 26 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-25.Idag har vi gjort en utflykt på ön. Vi valde att ta lokalbussen ner till den lilla staden San Nicholas, nästan nere på sydspetsen.Vi har undrat varför nästan allt är importerat till ön men när vi såg det karga landskapet utanför bebyggelsen ökade förståelsen.

Karneval
måndag 25 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-23.Så har vi, efter ett par lata dagar vid stranden och vid poolen, börjat känna av mer intensiva förberedelser för kvällens karneval. Inte utan att förväntningarna är höga när man ser hur det ordnas längs paradgatan, som går utanför vårt hotell. Även till denna

Promenad
fredag 22 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-19.Idag var molntussarna något tätare än vanligt på förmiddagen. Efter frukost drog vi ut på promenad mot stadens centrum. Två stora kryssningsfartyg låg i hamnen. Vi kände väl igen oss bland kryssarturisterna, som tagit över Oranjestad! Vi lämnade souvenirbutiker och de

Barnens dag
tisdag 19 februari 2019 - Oranjestad, Aruba

Aruba 2019-02-18.Efter en skön soldag på stranden, med möjligen lite för mycket sol, blev nästa dag (söndagen) ett perfekt solavbrott.Aruba Karneval för barn gick av stapeln med färdväg utanför vårt hotell. Vi förstod på förberedelserna att det skulle bli något extra. Utefter den