Sydostasien 2019

måndag 11 februari 2019 - tisdag 9 april 2019 Sydostasien 2019

Var med och följ min resa till Sydostasien, med start i Thailand!

Dag 57: Singapore
lördag 6 april 2019 - Singapore

Sitter just nu på flygplatsen i Bangkok och inväntar flyget hem till Sverige. Innan jag sammanfattar resan tänkte jag skriva lite om mina sista 3 dagar i Singapore. Singapore är en fantastisk stad. Hade höga förväntningar och blev inte besviken alls. Jag blev mest imponerad av strukturen.

Dag 54: Langkawi
onsdag 3 april 2019 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Idag bär resan av mot den sista destinationen på hela resan: Singapore. Vi lämnar 4 spännande dagar i Langkawi, Malaysia, bakom oss. Har hunnit med att besöka Sky bridge, 3D museum, Underwater world och en krokodilfarm m.m. Sista dagen var tänkt att spenderas på stranden men under

Dag 45: Koh Lipe
torsdag 28 mars 2019 - Thailand

Länge sedan jag skrev något här. Ska försöka sammanfatta lite drygt en vecka: Lämnade Bali tidigt på morgonen (01:30!) den 20 mars. Flög tillbaka till Thailand via Bangkok och flög till Krabi senare den dagen. Passade på att köpa ett par nya skor och lite kläder väl i Bangkok.

Dag 32: Nusa Penida
fredag 15 mars 2019 - Lembongan, Indonesien

Igår, torsdag, började dagen vid 06:00 då jag skulle möta upp samma personer som var med på förra rundturen, inklusive ägaren av det hostellet som förra gånger var guide nu var han med som ”turist”. Världens roligaste person! Iallafall vår destination var Nusa Penida, en mindre

Dag 29: Runt Bali
tisdag 12 mars 2019 - Bali, Indonesien

Gårdagen började kl 09 med att vi (4 av vi som bor på samma ställe) åkte iväg med guide på en tur runt ön som skulle ta till kl 17. Första stoppet blev ett tempel man hade byggt ute i vattnet. Oklart varför men det var fint, dock inte mitt favoritstopp under dagen. Nästa stopp var en