2019 våren i Alanya, 44 dagar med Inger

tisdag 26 mars 2019 - fredag 10 maj 2019 2019 våren i Alanya, 44 dagar med Inger

Longstaying i Alanya. För 10:de gången. Vi bor på bekväma My Home, ca 300 steg från Kleopatrastranden. Vi kommer att vandra, spela boul och hitta vardagen i ett behagligt klimat. Välkomna att följa med!

Vandring på Lycian Way i Turkiet
fredag 3 maj 2019 - Antalya, Manavgat, Turkiet

Hej. Detta blir min 7:de vandring i Turkiet våren 2019. Vi åker med Famtours på en 2 dagars resa i östra Lycian. Det blir ca 30km vandring.Vandringen blev längre är förväntat. Vi gjorde 3 etapper och gick i mål i Terikov, Kemer. Vädret växlade och kusten var dramatisk.

Phrygian Way är ca 500 km lång.
lördag 27 april 2019 -

Men vi vandrade bara i 3 dagar. Vi besökte de mest historiska platserna. Vi vandrade totalt ca 30 km.Leden var utmärkt med skyltar och markeringar.Vi hade Turkisk guide från Famtours i Alanya med oss.En mäktig upplevelse.

Frygien Turkiet
onsdag 24 april 2019 -

3 dagars vandring i Frygien, Turkiet.

Påskvandring i Turkiet
måndag 22 april 2019 - Alanya, Turkiet

I snöiga Taurusbergen. Vi vandrande ca 18 km tillsammans med flera olika nationaliteter, men det var mest turkar.Det var ganska mycket snö på vissa ställen och vi fick ta en alternativ väg, på grund av för mycket snö.

Bananrundan.
lördag 20 april 2019 - Alanya, Turkiet

Bananrundan är en härlig vardagsrunda i naturskön trakt med fin utsikt. Ca 2,5tim och ca 15000 steg.

2019 våren i Alanya, 44 dagar med Inger

84 Bilder 5 Besökta platser 8 Dagböcker