Lilo & Klara i Thailand och singapore

söndag 17 februari 2019 - torsdag 14 mars 2019 Lilo & Klara i Thailand och singapore

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

Khlong Dao
onsdag 6 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Igår kväll fick vi ett meddelande från Gävle familjen sm undrade om vi ville komma till Khlong Dao och bada i deras pool på DR Lanta och hänga lite på stranden.Det lät som en bra plan , Kasper och Vivi åker vidare till Israel idag och Lilo kan behöva leka lite med andra barn, och

Old Town och halvvägs runt ön
tisdag 5 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Vi vaknade ganska tidigt, trots att Lilo kom i säng vid kl 22 igår, så vakna runt kl 8. Räknar lite Matte, arbetar med läsförståelsen och sedan körde vi och åt en frukost på Living room i frukost tid.. Testade de gluten- och mjölkfria havregrynspannkakorna med Färsk frukt som vi delade

Old Town och halvvägs runt ön del 2
tisdag 5 mars 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Efter svängen växer det bananpalmer med stora banamstockar fulla med bananer. Nu känns det som att det inte är lång väg kvar. Vägen är ganska bra , men man får vara uppmärksam, det finns några luriga hålor i asfalten som ser ut som djupa munnar.Vägen svänger och i en backe upp i

En runda
fredag 1 mars 2019 -

Vi behövde göra något annat, när ännu en varm dag började. Så vi åt lite på balkongen.Så Hejdå till Gävleborna som skulle flytta till Khlong Nin och sedan till Khlong Dao.Så tog vi moppen och körde neråt. Förbi Khlong Khong, kom efter en bil där någon uppenbart övningkörde,

Vardag
onsdag 27 februari 2019 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Fast det är inte bara hopp och lek.På morgonen äter vi frukost på vår balkong, sitter i skuggan under taket och dricker sunkigt pulverkaffe med pulvermjölk i. Världens bästa yoghurt, kokos yoghurten blandas med passionsfrukt som vi köpt längs vägen. En grön mango delas och skåras så