Japan 2019 med railpass

måndag 1 juli 2019 - söndag 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan. . Vi åker såklart med tåg!

Bokningar
torsdag 7 mars 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

2-5 juli hotell i Tokyo Tåg (Shinkansen) till Sapporo5-8 juli vandrarhem i SapporoTåg och kort bussresa till Sounkyo Onsen i norra delen av Daisetsuzan nationalpark.8-11 juli hotell i SounkyoTågresa söderut till Morioka (blev för mastigt att fara hela vägen till Tokyo i ett svep).11 juli

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Japan 2019 med railpass
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Reseplanering
måndag 25 februari 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu har vi bokar flygresa ToR Tokyo. Vi flyger via Helsingfors. I sommar funderade vi antingen på tågluff eller resa till Japan och valet föll på det senare till slut. Sommaren är regnperiod i stora delar av Japan men inte i norra delarna. Det är inte heller lika varmt. Vi satsar därför