Studieresa i Marocko och Spanien

måndag 8 april 2019 - onsdag 17 april 2019

Över gilbraltarsundet mellan två kontinenter, Europa och Afrika.

The blue dimond
måndag 15 april 2019 - Chefchaouen, Tanger-Tétouan, Marocko

Sista anhalt i Marocko för den här gången blev staden som också kallas The blue dimond. 💙En pärla som ligger i en dal omgiven av berg, och som är helt täckt i blått. Kändes helt overkligt att strosa runt i alla gatuhörn men otroligt häftigt ställe. Här har det också Mrockanska

Studiebesök
lördag 13 april 2019 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Fram till idag så har resan fortskridit utan problem, och fortsätter så att göra. Dock så var studiebesöket och konventet väldigt rörigt. En organisation som säkerligen gör ett stort och viktigt arbete med migranter, men som vi ej kunde greppa då det enbart talade franska med oss, och

Studieresan
torsdag 11 april 2019 - Ceuta, Spanien

Salam Alekum! Nu har vi precis tagit oss igenom den spansk- marockanska gränsen, och landat på ett hotel i Tetuan, Marocko. Det senaste två dagarna har vi besökt en del organisationer som arbetat med migranter, papperslösa, familjer, kvinnor och ensamkommande. De flesta från Marocko, men