Australien/Nya Zeeland/Bali

torsdag 26 december 2019 - onsdag 29 januari 2020

Dag 25 av 35

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

18 januari
lördag 18 januari 2020 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Idag har vi lämnat sydön bakom oss och tagit båten till nordön. Vilken fantastisk överfart, stilla havet var verkligen stilla så vi blev inte sjösjuka, det tog 3,5 timme över. Vi åkte verkligen i första klass, mat, öl, vin, kaffe och mycket annat gott att äta fanns till vårt

17 januari
fredag 17 januari 2020 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

I dag har vi varit på valsafari. Resan ut med båten gick bra men så fort den stannade så var det inte roligt, det körde runt i magen och det var en hel del som kräktes. Men vi såg tre stycken stora valar, en haj och många delfiner. Såg även albatross.

16 januari
torsdag 16 januari 2020 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

Idag har vi kört från västra sidan till östra sidan på Nya Zeelands syd ö. Det har varit mycket vägarbete och vi har kört på serpentinvägar upp, ner och runt bergen. Men nu är vi framme i Kaikoura. Efter en underbar middag sitter vi nu på Anders och Kerstins hotellrum och dricker öl

15 januari
onsdag 15 januari 2020 -

Idag var vädret inte så fint molnen hängde ner över bergen men allt som dagen gick blev det bättre och bättre, nu i kväll är det underbart. Har förflyttat oss ca 20 mil norr över på västra sidan av syd ön. Vi har även idag kört genom ett sagolikt landskap. Höga berg och djupa dalar.

14 januari
tisdag 14 januari 2020 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Idag har vi varit ute på en lång vandring. Vi skulle gå upp till glaciären. Franz Josefs glaciär. Glaciären var lite svart på toppen och det är faktisk från bränderna i Australien. Vi har haft ett fantastiskt väder idag. När vi kom tillbaka till hotellet så gick vi och vilade lite, sen

Australien/Nya Zeeland/Bali

Dag 25 av 35