Nanning 19

fredag 5 april 2019 - söndag 5 maj 2019 Nanning 19

Årets semestertur till Nanning i Kina. Denna gång med siktet inställt på en sväng i Vietnam med ön Phu Quoc och Ho Chi Minh City/Saigon.

Bad och fiske i sydkinesiska sjön
söndag 28 april 2019 - Fangchenggang, Guangxi, Kina

2019-04-22 - 2019-04-24God Morgon!I måndags morse tog vi metron till andra änden av stan för att hänga med kompisarna en tur till kusten. Vi åkte sedan fem personer ett par timmar söderut innan vi stannade i Qishazhen för lunch som inhandlades av tjejerna och sedan tillagas av restaurangen.

Påsk
söndag 21 april 2019 - Nanning, Guangxi, Kina

2019-01-21Hallå! Vi kom lyckligt hem från Vietnam, ett land som smakar mer! Trevliga människor och bra priser. Skitigt är det dock, det här med återvinning och miljö har inte riktigt kommit igång men man får hoppas att den förbättrade ekonomin kommer att hjälpa till att fixa detta. Vi

Saigon
fredag 19 april 2019 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

2019-04-19God Morgon Långfredag!Skärtorsdagen gav upptäcktspromenad i omgivningen och vi började med lite bärande av kokosnötter så var morgongymnastiken fixad, fick så klart köpa ett par sedan också. Första målet var krigsmuseet och det är verkligen en upplevelse att få se. Tog ett

Mekong
torsdag 18 april 2019 - Cai Lậy, Tien Giang, Vietnam

2019-04-18God Morgon!Vi var sista dagen i Duong Dong, Phu Quoc i måndags. Det blev mest strandliv och en helkroppsmassage a ca 80:- just på stranden, skönt. Magen på mig är lite orolig så därför hoppar vi över den marknad som finns på dagen inne i stan och håller oss i krokarna, rätt

Phu Quoc
söndag 14 april 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

2019-04-15 Måndag.God Morgon!Fredagen var vår sista dag på Cosiana Hotel och tillbringades mest runt hav och pool. Det blev en strandpromenad norrut där man ser exploateringarna av tomterna som är på väg i olika stadier att omvandlas till hotell och resorter. Enligt tidigare nämnde Peter