Italy by train

onsdag 3 april 2019 - onsdag 24 april 2019 Italy by train

En tre veckors tågluff i Italien med våra två barn (1 och 3,5 år gamla).

Sköna dagar utan stress Och en hel del kyrkklockor
tisdag 23 april 2019 - Maiori, Kampanien, Italien

Dag 17-19Dessa dagar var helt underbara dagar. Vi köpte nybakt bröd till frukost varje morgon som ett komplement till havregrynsgröten. Vi körde ett pass på lekplatsen där jag framförallt fastnade för en rutschkana som var fantastisk rolig framförallt när man åkte med Moa. En dag blev

16000 steg i staden dit alla väga bär
söndag 21 april 2019 - Rom, Lazio, Italien

Dag 14Resan från Siena tog strax över 1 timme med regionaltåget och vi kom fram till ett varmt och skönt Rom. Vi hade lite svårt att hitta vårt boende men efter att ha gått rätt gata fram och tillbaka ungefär 5 gånger hittade vi det och kunde pcka upp våra saker och börja leta efter ett

Pojkar på duvjakt i Siena
måndag 15 april 2019 - Siena, Toscana, Italien

Dag 9Frukost på hotellet innan avfärd mot Siena. Maggie och David med familj var inte klara med Florens så de tog ett senare tåg vilket innebar att Leo fick åka tåg ytterligare en gång utan sin för tillfället bäste vän Elias.tågresan gick smidigt och väl i Siena tog vi en lunch på

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Spring till tåget som vanligt........
onsdag 10 april 2019 - Florens, Toscana, Italien

Dag 7Härligt att få resa vidare. Ravenna var fantastiskt men det är alltid roligt att få hänga på sig väskorna och ge sig iväg mot nya platser.En riktigt bra planerad dag slutade med att vi alla var vid stationen 30 minuter innan tåget till Milano skull avgå. Allt fick väldigt smidigt

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Sönderslagen kamera, skorpioner och glass
söndag 7 april 2019 - Varenna, Lombardiet, Italien

Hej på ernu har vi tillbringat ytterligare 2 dagar vid Comosjöns strandkant och det är magiskt här. Det är en sådan rofylld atmosfär vilket får en att verkligen varva ner och koppla av. Dag4Vad har då hänt. Jo, vädret har blivit lite sämre igen vilket innebär molnigt men klarat oss